Stejně jako na jaře, i tentokrát Vás budeme pravidelně informovat o všem, co se bude v souvislosti s pandemií dít, a to jak u nás v Zásilkovně, tak na poli e-commerce a logistiky v ČR i celé Evropě. Tento článek budeme průběžně aktualizovat, abyste měli čerstvé informace například i o změnách u dopravců apod.
Nyní bude situace pro e-commerce ještě o něco náročnější než v první vlně Covid-19, protože Vánoce jsou za dveřmi a online nákupy rostou každým dnem. Všichni tak budeme mít v následujících několika měsících plné ruce práce. Uděláme maximum pro to, aby zásilky Vašim zákazníkům byly doručovány včas a co nejdříve, a abychom Vám práci co nejvíce zjednodušili.
8. 3. 2021, 19:00
Naše výdejní místa v Maďarsku jsou otevřená!
Vážení klienti,
máme pro Vás doplňující informace k aktuální situaci v Maďarsku, kde platí od dnešního dne 8. 3. 2021 nová bezpečnostní opatření. Nejprve Vás chceme ujistit, že doručování zásilek pokračuje a uděláme vše pro to, abychom Vám a Vašim zákazníkům zajistili co nejkvalitnější služby.
Na základě oficiálního vyjádření vlády na portálu Magyar Közlöny může významná část našich výdejních míst nadále fungovat tak, jak jste zvyklí. Momentálně jich máme otevřených 400 a očekáváme, že se jejich počet bude zvyšovat. Jsme také v kontaktu se sdružením E-commerce Hungary, s nimiž řešíme otázky doručení a výdeje na výdejních místech.
Jak je to se zásilkami?
Naši kolegové v Maďarsku aktivně monitorují všechny zásilky, které míří na uzavřená výdejní místa. Následně budou kontaktovat příjemce, informovat je o situaci a společně s nimi domluví přesměrování zásilek na jiná výdejní místa. Zásilky, které jsou momentálně na uzavřených výdejních místech, budou co nejdříve svezeny k nám na depa a zpracovány.
Vaše Zásilkovna
Německo a aktuální situace na hranicích!
Vážení klienti,
přinášíme vám aktuální informace k povinnostem při vjezdu do Německa platné od neděle 14.2.
I přes nátlak z mnoha stran Německo trvá na tom, že řidič přijíždějící ze země s mutací koronaviru musí mít negativní test na Covid-19 (stačí antigenní) ne starší než 48 h. Kromě toho musí být dopravce registrován a každý vjezd nahlášen.
Naši řidiči jsou vybaveni jak všemi potřebnými dokumenty, tak i negativními testy, neočekáváme tedy žádné větší komplikace. Momentálně se ale na hranicích tvoří fronty, a tak může docházet ke zpoždění zásilek.
Situaci sledujeme a o případných změnách vás budeme informovat.
Děkujeme za pochopení,
Zásilkovna
15. 2. 2021, 10:40
Nouzový stav prodloužen do 28. 2. 2021
Vážení klienti,
Vláda ČR rozhodla o prodloužení platnosti nouzového stavu.
Všechny služby Zásilkovny fungují ve stejném režimu i nadále. Proto není důvod k vypínání Zásilkovny jakožto doručovatele ve Vašich e-shopech, jedeme na maximum!
Vaše Zásilkovna
5. 3. 2021, 17:24
Maďarsko: provoz výdejních míst
s platností od 8. – 22. 3. 2021
Vážení klienti,
Právě bylo zveřejněno vyjádření vlády v Maďarsku. Dle našich odhadů zůstane polovina tamních výdejních míst otevřená. Jejich přesný počet však definitivně získáme až po jejich kontaktování, protože tak jako v ČR i v Maďarsku obsahuje nařízení vlády řadu výjimek, které nejsou jednoznačné.
Bližší informace pro Vás budeme mít během pondělka a jakmile zjistíme víc, budeme Vás neprodleně informovat.
Děkujeme za pochopení,
Zásilkovna
Německo a aktuální situace na hranicích!
Vážení klienti,
přinášíme vám aktuální informace k povinnostem při vjezdu do Německa platné od neděle 14.2.
I přes nátlak z mnoha stran Německo trvá na tom, že řidič přijíždějící ze země s mutací koronaviru musí mít negativní test na Covid-19 (stačí antigenní) ne starší než 48 h. Kromě toho musí být dopravce registrován a každý vjezd nahlášen.
Naši řidiči jsou vybaveni jak všemi potřebnými dokumenty, tak i negativními testy, neočekáváme tedy žádné větší komplikace. Momentálně se ale na hranicích tvoří fronty, a tak může docházet ke zpoždění zásilek.
Situaci sledujeme a o případných změnách vás budeme informovat.
Děkujeme za pochopení,
Zásilkovna
15. 2. 2021, 10:40
Nouzový stav prodloužen do 28. 2. 2021
Vážení klienti,
Vláda ČR rozhodla o prodloužení platnosti nouzového stavu.
Všechny služby Zásilkovny fungují ve stejném režimu i nadále. Proto není důvod k vypínání Zásilkovny jakožto doručovatele ve Vašich e-shopech, jedeme na maximum!
Vaše Zásilkovna
4. 1. 2021, 11:20
Naše slovenská síť výdejních míst Zásielkovňa je v provozu!
Vážení klienti,
i přes zpřísněná opatření na Slovensku od 1.1.2021 v závislosti na situaci s COVID-19 Vás ujišťujeme, že naše výdejní místa jsou v provozu i nadále. Jak v ČR, tak i na Slovensku platí pro výdejní místa výjimka. To znamená, že naše slovenská výdejní místa zůstávají otevřená pro Vaše zákazníky.
Situaci neustále sledujeme a budeme Vás neprodleně informovat o případných změnách.
Děkujeme za pochopení,
Zásilkovna
23. 12. 2020, 16:40
Nouzový stav prodloužen do 22. 1. 2021
Vážení klienti,
Vláda ČR rozhodla o prodloužení platnosti nouzového stavu.
V souvislosti s aktuální situací kolem
COVID-19 a dnešním rozhodnutím Vlády ČR opět zpřísnit bezpečnostní
opatření Vás chceme ujistit, že zmíněná omezení se nevztahují na naši
síť výdejních míst Zásilkovny. Doručení zásilek z internetových obchodů
do výdejních míst mají z vládního nařízení výjimku.
Všechny služby Zásilkovny fungují ve stejném režimu i nadále. V současné chvíli tak Vaši zákazníci mají v České republice k dispozici více než 88 % výdejních míst. Proto není důvod k vypínání Zásilkovny jakožto doručovatele ve Vašich e-shopech, jedeme na maximum!
Vaše Zásilkovna
17. 12. 2020, 11:20
Naše slovenská síť výdejních míst Zásielkovňa je v provozu!
Vážení klienti,
i přes zpřísněná opatření na Slovensku v závislosti na místní situaci s COVID-19 Vás ujišťujeme, že naše výdejní místa jsou v provozu i nadále. Jak v ČR, tak i na Slovensku platí pro výdejní místa výjimka. To znamená, že naše slovenská výdejní místa zůstávají otevřená pro Vaše zákazníky.
Situaci neustále sledujeme a budeme Vás neprodleně informovat o případných změnách.
Děkujeme za pochopení,
Zásilkovna
1. 12. 2020, 16:10
Kapacity dopravců v současné situaci
Vážení partneři,
čísla v e-commerce segmentu dosahují v těchto dnech rekordních čísel, což se výrazně projevuje v počtu zásilek, které z e-shopů míří k zákazníkům a tak je logistická síť většiny dopravců aktuálně velmi přeplněná. Zásilkovna doručuje v České republice většinu zásilek na výdejní místa do druhého dne (97 %), podobně jako během zbytku roku. Doplňkovou službu Doručení na adresu zajišťuje Zásilkovna prostřednictvím externích dopravců jako je DPD nebo WeDo, kteří nás omezili maximálními denními limity počtu zásilek a informovali nás, že může docházet vlivem současného přetížení logistické sítě ke zpožděním právě při doručení na adresu.
Informujte prosím o situaci své zákazníky
Z tohoto důvodu vás prosíme o umístění zprávy o současné situaci na váš e-shop. V Zásilkovně věříme, že upřímnost a otevřenost hrají prim, a že díky dostatečné informovanosti zákazníci pochopí, že logistika zažívá v této době stav, který nemá v Česku obdoby. Je to zkouška pro nás všechny – pro zákazníky, e-shopy i doručovatele, a my jsme si jisti, že ji společně zvládneme. Napomůže tomu právě i fér přístup, kdy budeme zákazníky předem informovat, že zboží jim může dorazit se zpožděním.
Přesměrování z Doručení na adresu na výdejní místa
V Zásilkovně jsme nyní omezeni kapacitami spolupracujících přepravců a bohužel není v našich silách tyto stanovy ovlivnit. Službu Doručení na adresu nyní zajišťujeme prostřednictvím kapacit, které nám dopravci zachovali. Počty zásilek však přesahují tyto kapacity, a tak jsme přistoupili k přesměrování některých zásilek směřujících na adresu na nejbližší výdejní místo. Podrobnosti najdete ve vyjádření Simony Kijonkové níže.
Zákazníky jsme o tomto postupu informovali na blogu, na Facebooku a samozřejmě také pomocí e-mailů, SMS a push notifikací v mobilní aplikaci Zásilkovna.
Kompenzace je samozřejmostí
Pokud dojde k přesměrování zásilky z home delivery na výdejní místo, bude vám jakožto e-shopům účtován poplatek za dopravu na výdejní místa, nikoliv jako za Doručení na adresu, a zákazníci od nás následně dostanou kompenzaci v podobě odeslání jedné zásilky zdarma.
Pokud by vám výše popsaný postup měl způsobovat komplikace a nevyhovoval vám, dočasně prosím službu Doručení na adresu ve svém e-shopu vypněte.
V případě, že se rozhodnete službu Doručení na adresu dále využívat, prosíme vás o komunikaci na vaše klienty, že zásilka může být v případě vyčerpání maximálního denního limitu kurýrů a nemožnosti předání zásilky k Doručení na adresu dopravena na nejbližší výdejní místo Zásilkovny.
Předpokládáme, že se bude jednat o nižší jednotky procent všech zásilek k Doručení na adresu, avšak chceme, abyste vy i vaši zákazníci měli aktuální a upřímné informace. Na službu Doručení na výdejní místa nemá současná situace vliv – zásilky sem zavážíme tak, jak jste vy i zákazníci zvyklí, a pokud mají výdejní místa otevřena i v sobotu, zavážíme sem nyní zásilky i tento den.
Tip: Přečtěte si článek E-shopy a Vánoce 2020.
Velice vám děkujeme za součinnost a přejeme mnoho spokojených zákazníků.
Vaše Zásilkovna
25. 11. 2020, 18:30
Doručení na adresu a kapacity přepravců
Aktuální situace dopravců na trhu
Vážení klienti,
jak dobře víte, Zásilkovna Vaše zásilky v rámci služby Doručení na adresu předává spolupracujícím kurýrům DPD, Geis a WeDo (dříve Intime).
Jaká je aktuální situace?
PPL a GLS s námi odmítli v roce 2020 spolupracovat. Kurýrní společnosti DPD nebo WeDo (dříve Intime) nás již v první pandemické vlně omezili maximálním počtem zásilek, které jim můžeme denně předat. Proto jsme byli nuceni zavést Vámi nepopulární kroky, kdy jsme museli zrušit přímé podání na konkrétní kurýry. S těmito limity pracujeme celý rok 2020 a bohužel jsme aktuálně od DPD opět obdrželi limitaci, a to o další 50% snížení stávajících limitů s okamžitou platností. Tento postoj zdůvodňují situací na logistickém trhu a náročnou vánoční sezónou.
Zásilkovna v přípravách pro letošní sezónu nic nepodcenila. Žel naši partneři z řad kurýrů se nás jako velkého zákazníka rozhodli omezit v počtu zásilek, které od nás přezmou. Ujišťujeme Vás, že se budeme maximálně snažit předat těmto dopravcům Vaše zásilky. Na druhé straně, denní limit, který můžeme těmto kurýrům předat, je jasně stanovený a nejsme schopni jej navýšit. Rozhodnutí kurýrních společností nejsme schopni jakkoli ovlivnit, je pro nás velmi nepříjemné, o to více, že se nacházíme v náročné vánoční sezóně.
Dočasné automatické přesměrování zásilek na nejbližší výdejní místa
Z výše uvedených důvodů jsme museli přistoupit k procesu automatického přesměrovávání některých zásilek, které budou nad limity kurýrů, na nejbližší vhodná výdejní místa Zásilkovny. Předpokládáme, že se bude jednat o nižší jednotky % všech zásilek k Doručení na adresu. Vaši zákazníci o tom budou řádně informováni pomocí e-mailů, SMS a push notifikací v mobilní aplikaci Zásilkovna. Dozví se tedy konkrétní informace k cílové adrese výdejního místa i důvody přesměrování. Následně pak standardně obdrží hesla k výdeji zásilek.
Vážení eshopaři, žádáme Vás o dvě věci:
- v případě, že se rozhodnete službu Doručení na adresu dále využívat, prosíme vás o komunikaci na Vaše klienty, že zásilka může být, v případě vyčerpání maximálního denního limitu kurýrů a nemožnosti předání zásilky k Doručení na adresu, doručena na nejbližší výdejní místo.
- pokud by Vám výše popsaný postup měl způsobovat komplikace a nevyhovoval Vám, tak prosím službu Doručení na adresu ve svém e-shopu dočasně vypněte.
Snažíme se v Zásilkovně udělat maximum pro to, abychom všechny Vaše zásilky a vánoční dárky doručili včas. Na standardní službu Doručení na výdejní místa nebude mít tato změna žádný vliv.
Děkuji Vám za spolupráci a přeji mnoho zdraví a úspěchů ve vánoční sezóně.
Simona Kijonková
Zakladatelka Zásilkovny a CEO skupiny Packeta
2. 11. 2020, 16:40
Nouzový stav prodloužen do 20. 11. 2020
Vážení klienti,
Vláda ČR rozhodla o prodloužení platnosti všech dosavadních opatření do 20. 11. 2020.
Všechny služby Zásilkovny fungují ve stejném režimu i nadále. V současné chvíli tak Vaši zákazníci mají v České republice k dispozici více než 88 % výdejních míst. Proto není důvod k vypínání Zásilkovny jakožto doručovatele ve Vašich e-shopech, jedeme na maximum!
Vaše Zásilkovna
23. 10. 2020, 14:00
Naše slovenská síť výdejních míst Zásielkovňa je v provozu!
Vážení klienti,
i na Slovensku dochází k zpřísnění opatření v závislosti na místní situaci s COVID-19. Jak v ČR, tak i na Slovensku platí pro výdejní místa výjimka. To znamená, že naše slovenská výdejní místa zůstávají otevřená. V tuto chvíli je otevřeno 90 % výdejních míst a děláme maximum pro to, aby se v příštích dnech otevřela další.
Situaci neustále sledujeme a budeme Vás neprodleně informovat o případných změnách.
Děkujeme za pochopení,
Zásilkovna
21. 10. 2020, 15:20
Výdej zásilek v síti Zásilkovna nepřerušen
Mílí e-shopaři, milé e-shopařky, vážení klienti,
v souvislosti s aktuální situací kolem COVID-19 a dnešním rozhodnutím Vlády ČR opět zpřísnit bezpečnostní opatření Vás chceme ujistit, že zmíněná omezení se nevztahují na naši síť výdejních míst Zásilkovny. Doručení zásilek z internetových obchodů do výdejních míst mají z vládního nařízení výjimku.
Vládní opatření budou účinná od zítřka, tedy 22. 10. 2020 v 6:00
Vláda nám žel nedala příliš času na přípravu, ale jsme digitální firma, jednáme okamžitě a zvládneme to! Dnes doručené objednávky do výdejních míst budou v případě uzavřeného výdejního místa přesměrovány do nejbližšího otevřeného. Neočekáváme výrazný počet uzavřených VM s ohledem na výjimku, kterou jako výdejní síť máme.
Výdejní místa Zásilkovny, podobně jako během jarní pandemie, fungují i v současném režimu, kdy Vláda ČR zakázala maloobchodní prodej. Zásilky z e-shopů, tak mohou i nadále proudit na výdejní místa Zásilkovny. V této chvíli má Zásilkovna v systému zapojenou většinu výdejních míst.
Nic jsme nezanedbali a na druhou vlnu jsme se pečlivě připravovali. Jsme posíleni na zákaznických linkách i v provozu a nadále posilujeme proces doručení na adresu.
Situaci neustále sledujeme a budeme Vás pravidelně informovat o případných změnách. Na našem blogu jsme opět vytvořili sekce, kde budeme neustále aktualizovat informace, které ohledně COVID-19 získáme. Zároveň Vás o všem budeme pravidelně informovat i na našem Facebooku – Zásilkovna Poradna.
Věřte, že Vás v tom nenecháme a uděláme maximum pro to, abychom Vaše zásilky zákazníkům doručili, ať již prostřednictvím výdejních míst či přímo na adresu zákazníků.
Přeji Vám všem hodně síly a především hodně zdraví!
Simona Kijonková
Nová nařízení vlády výdejní místa neovlivňují
Milí e-shopaři a e-shopařky,
dovolte nám informovat Vás o tom, že nová nařízení Vlády ČR se výdejních míst Zásilkovny prozatím nedotkly a dočasně uzavřeno bylo jen minimum z nich. Na výdejní místa tak Vaše zboží beze změn doručujeme i nadále.
Zavřeno je v důsledku nařízení v současné chvíli jen necelé 1 % výdejních míst
Z důvodů vládních opatření musela zavřít fitness centra, posilovny a sportoviště, kde jsme měli 34 výdejních míst. Některá z partnerských výdejních míst máme i v restauracích, bistrech a barech, ale ty mohou mít výdejní okénko, ze kterého vydávají zákazníkům zásilky. Momentálně nemáme informaci o tom, že by některé z výdejních míst v restauraci bylo mimo provoz. Stále tak bez omezení funguje více než 3500 výdejních míst.
Pečujeme o výdejní místa, aby Vám byla plně k dispozici
Na všechna výdejní místa i tentokrát distribuujeme tisíce ochranných a hygienických pomůcek, abychom přispěli ke zdraví jejich zaměstnanců a alespoň malým dílem tak pomohli tomu, že pobočky budou fungovat bez omezení.
Maximální vytížení kapacit výdejních míst
Protože vzhledem k pandemii a k vánoční sezóně předpokládáme další růst e-commerce a větší množství nákupů online, zavádíme od 1. 11. 2020 zkrácenou úložní dobu zásilek na 5 kalendářních dnů (z dosavadních 7), s možností prodloužení pouze o jeden den. Chceme tak zajistit rychlejší odbavování zásilek, aby kapacita výdejních míst pokryla poptávku Vašich zákazníků.
5 kalendářních dnů
1. 11. - 24. 12. 2020
Výdejní síť Zásilkovny fungovala i v nejtěžších časech během první vlny
Z praxe víme, že nařízení se mohou měnit každým dnem. I kdyby došlo k plošnému uzavření maloobchodních prodejen, věříme, že výdejní místa to ovlivní jen minimálně. Už v první vlně Covid-19 jsme totiž apelovali na Vládu ČR, aby umožnila prodejnám alespoň výdej zboží z internetových obchodů – a bylo to povoleno. Pro mnoho obchodníků a malých a středních podnikatelů je výdej zásilek alespoň částečnou kompenzací poklesu tržeb, a tak výdejní místa zůstávala v jejich zájmu v provozu. Proto pevně doufáme, že kdyby v blízké době došlo k omezení maloobchodního prodeje, bude situace s výdejem zásilek bez omezení stejně jako v první vlně Covid-19.
Situaci velmi pečlivě sledujeme a budeme Vás průběžně a rychle informovat o vývoji a všech případných změnách.
Můžete se na nás spolehnout. I v té nejvytíženější sezóně e-commerce roku.
Vaše Zásilkovna