Přinášíme vám výsledky unikátního průzkumu mezi stovkami českých e-shopů, který jsme provedli ve spolupráci s výzkumnou agenturou Behavio. Co je pro e-shopy důležité při výběru dopravce, jaké typy zásilek nejčastěji posílají a jak zákazníci nejraději platí? Pojďte mrknout na data!
Rozsáhlý průzkum mezi téměř 500 internetovými obchody proběhl v srpnu letošního roku. Z výsledků vyplynulo, že dva nejdůležitější parametry pro spolupráci e-shopu s dopravní společností jsou jednoznačně
- rychlé doručení zásilky (důležité pro 98 % e-shopů)
- a dodržení termínu doručení (důležité pro 96 % e-shopů).
Mezi další zásadní předpoklady spolupráce patří dodržení termínu doručení (96 %), funkční zákaznický servis a spolehliví řidiči (93 %) nebo přehledné sledování zásilky (91 %).
59 % e-shopů odesílá zásilky v hodnotě od 1 000 do 5 000 Kč
Průzkum zjišťoval i další důležité oblasti zaměřené na chování a preference internetových obchodů: například nejčastěji integrovanými platebními metodami je platba předem bankovním převodem (88 %) a platba při převzetí hotovostí (76 %). Zajímavým zjištěním také je, že většina e-shopů (62 %) si k ceně za přepravu nepřidává marži a 59 % e-shopů odesílá zásilky v hodnotě od 1 000 do 5 000 Kč.
E-shopy s dopravci komunikují nejčastěji přes zákaznický servis
Průzkum také zkoumal, jakým způsobem spolu internetové obchody a přepravní společnosti komunikují. Jednoznačně dominuje telefonický zákaznický servis (62 %), téměř polovina dotázaných (49 %) pak využívá e-mail, komunikaci řeší samozřejmě také přes obchodní zástupce (32 %), dále pak přes online chatbot (12 %), SMS nebo notifikace v aplikaci (11 %) a sociální sítě (5 %).
Další zajímavá čísla z trhu:
- 59 % e-shopů odesílá zásilky na denní bázi
- 76 % e-shopů posílá zásilky do 5 kg
- Nejčastějším sídlem internetových obchodů je Praha (31 %), Jihomoravský (13 %), Středočeský (11 %) nebo Moravskoslezský kraj (10 %)
- 87 % e-shopů považuje reklamaci za uzavřenou až v okamžiku, kdy jsou vrácené peníze připsané na účtu
- Dvě třetiny e-shopů (72 %) v posledním roce neměnily pozici doručovacích společností v košíku na základě akční nabídky dopravce
Tip: Jste e-shopař a komunikace přes sociální sítě je vám příjemná? Přidejte se do naší facebookové skupiny Zásilkovna Poradna, kde si naši partneři z řad e-shopařů vyměňují zkušenosti a zároveň se tu dozvídají všechny důležité novinky z našeho provozu.
Zásilkovna je v parametrech klíčových pro e-shopy lídrem trhu
„Samozřejmě jsme také zkoumali, jak si v konkurenci ostatních přepravních firem stojí Zásilkovna. Ve všech parametrech, které jsou pro e-shopy klíčové pro spolupráci s přepravní firmou, jsme lídrem trhu. Potěšilo nás, že 69 % e-shopů, které se Zásilkovnou spolupracují, jsou s našimi službami spokojeni,“ doplňuje Tomáš Bzirský.
Jak účastníci průzkumu hodnotí naše stěžejní služby a produkty?
U Z-BOXů veřejnost dle průzkumu kvituje zejména jejich flexibilitu (možnost vyzvedávat zásilky kdykoliv) a dostupnost. Oceňuje, že zde není nutný osobní kontakt a žádné fronty a že jsou Z-BOXy moderní a bezpečné. Co se týče aplikace Zásilkovna, veřejnost chválí její přehlednost a to, že lze snadno kontrolovat polohu zásilky, zjistit otevírací dobu výdejních míst a pohodlně najít výdejní heslo.
Většina e-shopů (62 %) využívá Zásilkovnu i pro doručování zásilek do zahraničí a dalších 18 % to plánuje.
„Průzkumu se zúčastnily nejen malé e-shopy, které posílají jednotky zásilek měsíčně, ale také podstatně větší hráči, jejichž sklady opustí stovky balíků denně,“ komentuje výsledky Apolena Broďáková, socioložka z výzkumné agentury Behavio. „Vzhledem k tomu, že e-shopy spolupracují jak se Zásilkovnou, tak i jinými dopravci, data nám dávají dobrý vhled do B2B trhu. Je z nich patrné, že si Zásilkovna vede velmi dobře, a ukazují také, v čem vyniká oproti konkurenci,“ dodává.
Kam dál? Mrkněte na další tiskové zprávy ze Zásilkovny.