Blog

Jak v rámci nové kampaně vznikala videa, která vyvolala poprask na našich sociálních sítích

2. 5. 2024 6:09

Srdíčka valící se Vltavou nebo pražskými ulicemi? Instalace Z-BOXu na Ještědu pomocí dronu? Tzv. CGI videa, která často až neuvěřitelně přesvědčivě kombinují reálný a virtuální svět, v posledních dnech zvedla vlnu zájmu i emocí na našich sociálních sítích a nasbírala stovky tisíc zhlédnutí.

Jak vznikl nápad využít v naší brandové kampani Zásilkovna. Moje Srdcovka. inovativní typ obsahu, který zatím v Česku není úplně běžný? Zeptali jsme se přímo Petra Krále, spoluzakladatele agentury Socialpark, která kampaň připravovala.

V nové kampani Zásilkovny jste jako jedna z prvních agentur v Česku představili uživatelům sociálních sítí koncept tzv. CGI videí, jak tento nápad vznikl?

CGI (computer-generated imagery) videa od menších i větších značek ze zahraničí jsme sledovali už nějakou dobu. Jeden z kolegů si docela dlouho myslel, že řasy na voze londýnského metra a na doubledeckeru ve videu od Maybeline jsou reálné… A když jsme pro Zásilkovnu vymýšleli kampaň “Srdcovka”, chtěli jsme udělat “něco velkého”, věc, která v Česku ještě nebyla. Napadlo nás třeba přemalovat Karlův most, nechat vylétnout balónky z Tančícího domu nebo zmizet Žižkovskou věž. Jenže všechny tyhle věci narážely na byrokracii, nutnost schvalování několika úřady a v neposlední řadě ekologii, na které si Zásilkovna zakládá. V tu chvíli nám začalo CGI dávat ohromný smysl.

Série CGI videí navazuje na kampaň Zásilkovna. Moje Srdcovka., která vznikla pod taktovkou agentury Socialpark. 

Do světa jsme ji vypustili koncem března tohoto roku a poběží jako klíčová linka komunikace Zásilkovny pro rok 2024. Jejím hlavním motivem je srdce, které je zároveň i pojícím prvkem CGI videí.

V kampani i v CGI videích chceme mimo jiné ukázat, že i logistická firma umí poslat do světa trochu lásky, pozitivní emoce a zároveň pobavit.

Při tvorbě konceptu kampaně jsme využili poznatky z našeho výzkumu, týkající se pozitivního vnímání značky Zásilkovny na českém trhu. Ten ukazuje, že Zásilkovna je pro zákazníky jasná volba pro doručení, jednička, zkrátka srdcovka. 

Výsledný video spot najdete na našem YouTube kanále a na blogu můžete nahlédnout do zákulisí natáčení.

Jak náročná jsou videa na produkci, jak velká část vzniká v reálném světě a jaká v tom virtuálním?

Časově náročnější je určitě část, která vzniká ve “virtuálním” světě. Tzv. post produkce zabere u jednoho videa desítky hodin. Se záběry z reálného světa je to jako u každého podobného focení a natáčení. Musíte vychytat světlo, pohlídat počasí a pak nabrat pár záběrů, ze kterých vyberete jeden nejlepší. Samozřejmě záleží i na složitosti videa, jestli potřebujete herce, komparz apod.

Všechna CGI videa najdete na našem Instagramovém profilu.  Sledujte nás a neunikne vám žádná novinka, na kterých už teď se Socialparkem pracujeme…

Vidíš v tomto konceptu i nějaká rizika? Přece jen některá videa mohou být k nerozeznání od reality

Ve způsobu, jakým používáme CGI my = milé a zajímavé video plné srdíček, zase tolik rizik nevidím. Přesto si všímáme, že někteří lidé mají problém rozlišit, zda například nafukovací srdce poskakující Nerudovkou jsou reálná, nebo ne. To je samozřejmě pointou těchto videí, aby se člověk zasnil nebo zamyslel. Dokážu si ale představit spoustu situací, kdy bude chtít někdo CGI využít k překrucování reality ve svůj prospěch nebo k poškození někoho jiného. To už v pořádku není a bude potřeba se tím zabývat.

Série videí už je "venku", splnila vaše očekávání? Jak hodnotíš reakce uživatelů?

U všech videí se podařilo vyvolat zájem sledujících a určité pochyby, jestli to je reálná věc nebo je to trik. Větší smysl dává, když sledující viděl více videí a chápe nějakou návaznost. Určitě se podařilo vyvolat vlnu zájmu i u odborné veřejnosti. 

Určitě se pro inspiraci díváte do zahraničí, je na obzoru nějaký nový trend, na který se můžeme brzy těšit i u nás?

Poslední dobou si všímáme, že “frčí” například záměrně nekvalitní videa, natočená třeba na starší telefon. Myslím, že těchto a podobných konceptů bude ještě přibývat. Celkově se dostává novodobé retro zpět do popředí. Instagram například nedávno ohlásil znovuobdovenou oblibu fotek ve formátu čtverce, které jsme si mysleli, že už jsou přežité.

Kam dál?


Sdílet:

Rubriky