Letos Zásilkovna prožije 11. vánoční sezónu. Každoročně nám tato pro e-commerce nejvytíženější část roku přináší nové zkušenosti. Díky nim – a i díky obrovským objemům zásilek doručených během pandemie covid-19 víme, jaké kroky udělat k tomu, abychom zvládali logistiku milionů zásilek rychle a kvalitně. A jedním z nich je i to, že budeme znát údaje o zásilkách ještě před tím, než nám je předáte.
Z tohoto důvodu budeme od 1. září 2021 vyžadovat uvedení váhového parametru při podávání zásilek do systému.
Jak nám údaje o váze pomohou?
- V okamžiku, kdy zadáte zásilku do systému, už budeme vědět, zda je standardní, anebo nadlimitní.
- Efektivněji naplánujeme rozdělení zásilek do jednotlivých aut našich řidičů.
- Předem tak odhadneme potřebné kapacity, co se týče aut a řidičů, a zabezpečíme jejich dostatek.
A co rozměry zásilek?
Povinnost zadávat kromě váhy i rozměry pak vejde v platnost 1. března 2022, kdy již nebude zásilky bez uvedení váhy a rozměrů možné podat. Tento krok záměrně necháváme až po hlavní sezóně, abyste měli dostatek času vypilovat procesy se zadáváním údajů a nemuseli procesně řešit tyto novinky během náročného předvánočního období. Ze stejného důvodu spouštíme zadání váhových parametrů v září.
Další změny od 1. 3. 2022
Od března příštího roku bude také povinné udávat, kdy k nám bude zásilka z vašeho skladu vyexpedována. To nám společně s rozměry a váhou zásilek pomůže dopředu analyzovat například to, jaká velikost schránky Z-BOXu bude pro zásilku potřeba a kdy přesně zásilka do Z-BOXu dorazí. Nepovinně pak bude možné uvést i informaci, kde a jak zásilku podáte. To všechno s jasným cílem: doručovat ještě rychleji, eliminovat počet vratek a na maximum využívat kapacity všech Z-BOXů a výdejních míst. Aby byli vaši zákazníci ještě spokojenější než dosud! O všem vás budeme včas informovat.
Kam dál? Makáme na tom, abychom vašim zákazníkům odpovídali rychlostí blesku! Otevíráme novou pobočku zákaznického servisu a zvyšujeme kapacity.
FAQ: odpovědi na často kladené dotazy
- Od 1. 9. 2021 bude nutnost zadávat hmotnost do našeho systému (manuálně/hromadně i přes API) povinná pro všechny naše klienty.
- U zásilek bez uvedené hmotnosti nebude možné dokončit proces podání.
- Povinnost předem zadávat rozměry zásilek a termín předání zásilek do sítě Zásilkovna nastane až v březnu roku 2022. K oběma těmto novým procesům samozřejmě proběhne včasná komunikace, abyste se na vše mohli dostatečně dopředu připravit.
- Termín doručení do sítě Zásilkovna bude třeba zadávat pouze ve formátu data. Konkrétní hodinový údaj od Vás určitě chtít nebudeme.
- Veškeré informace a detaily k plánovaným změnám od 1. 3. 2022 se samozřejmě včas dozvíte. V této chvíli jsme Vás chtěli informovat dostatečně dopředu o jejich zavedení.
- Při manuálním podání jednotlivých zásilek bude nově povinné vyplňovat políčko Hmotnost, kam je třeba vyplnit váhu zásilky v kilogramech.
- Při hromadném podání zásilek pomocí importu souboru ve formátu .csv/.xml bude třeba vyplňovat sloupec „Hmotnost / weightKg“, a to ve formátu x,y nebo x.y v kilogramech.
- Pokud nebude u zásilky vyplněná její hmotnost, zůstane v sekci Rozpracované zásilky – a to jak v případě manuálního, tak hromadného podání zásilek. Ve chvíli, kdy tento váhový parametr doplníte, bude možné zásilku standardně uložit a podat.
- U zásilek podaných přes API nelze dodatečně váhu změnit, protože zásilky nezůstanou v sekci Rozpracované zásilky (tak jak je tomu v případě hromadného podávání viz výše).
- V rámci našeho API je u vytváření a podávání zásilek parametr „Weight“ již implementován a plně funkční. Pro jistotu přikládáme odkaz na technickou dokumentaci.
- Váhu zásilky je třeba zadávat v kilogramech.
- Čím přesněji váhu zadáte, tím lépe. Hmotnost zásilky můžete uvádět ve formátu jen s jedním desetinným místem: x,y nebo x.y (např. 1,2 kg).
V případě jakýchkoli dalších otázek k zadávání hmotnosti zásilek do našeho systému se neváhejte obrátit na naší technickou podporu na e-mailu technicka.podpora@zasilkovna.cz.