V Praze se otevřela vodíková čerpací stanice a my jsme byli s naší vodíkovou dodávkou Packeta u toho! V areálu čerpací stanice Orlen Benzina na pražském Barrandově je nově k dispozici první plně samoobslužná vodíková stanice v České republice, která je přístupná široké veřejnosti v nonstop režimu a vhodná pro plnění osobních i nákladních aut a autobusů.
Naše Packeta, do níž spadá i česká Zásilkovna, při příležitosti slavnostního otevření vodíkové čerpací stanice představila veřejnosti, médiím a zástupcům státní správy vodíkovou dodávku Master H2-TECH od společnosti Renault HYVIA, kterou nám zprostředkovala skupina Thein Industry.
“V Thein Industry dlouhodobě podporujeme české a slovenské firmy v modernizaci pomocí vodíkových technologií. Dělá nám velkou radost být u tak zásadního kroku jedné z předních českých dopravních společnosti s evropským přesahem. Takové spojení nám dává smysl a naše ambice do budoucna je nadále v podobných spolupracích pokračovat a rozšiřovat je,” komentuje spolupráci Filip Budník, investiční ředitel Thein Industry.
Renault Master H2-TECH v číslech:
- Dojezd: až 500 km
- Doba plnění paliva: 5 minut
- Nulové emise CO2
- Úložný prostor: 12 m³
- Nádrž obsahuje: 6 kg vodíku
- 100% bezpečné
Věděli jste, že...
Packeta je členem České vodíkové technologické platformy (HYTEP) a tuzemským pionýrem využívání vodíku v logistice.
Delší dojezd než elektroauta, plné dočerpání za 5 minut
Automobily na vodíkový pohon jsou velmi šetrné k životnímu prostředí – do ovzduší vypouští jen kyslík a vodu. Navíc dokážou ujet delší vzdálenost než elektromobily a dočerpání vodíku probíhá stejně rychle jako u benzínu či nafty. O elektromobily se ale v podstatě jedná. Vozy na vodík však energii nečerpají z baterií, ale vděčí za ni reakci vodíku a kyslíku v palivových článcích za vzniku vody.
Nově vzniklá vodíková čerpací stanice v Praze na Barrandově zásadně rozšiřuje možnosti rozvoje nízkoemisní a bezemisní hromadné i nákladní dopravy v ČR. Majitelům vodíkových dopravních prostředků jsou zde k dispozici dvě plnicí pistole s odlišným tvarem hlavice:
- jedna pro pro plnění osobních automobilů tlakem 700 barů,
- druhá pro plnění nákladních automobilů a autobusů tlakem 350 barů.