Pozorujete v trasování zásilky, že je vaše zásilka od čtvrtka 31. 8. 2023 bez pohybu na depu Liberec? Na tomto depu bohužel došlo ve čtvrtek ke škodní události, která znemožnila doručení zásilek. Z tohoto důvodu jsme se rozhodli všechny zásilky aktuálně stojící na libereckém depu finančně kompenzovat. Záležitost se týká pouze jednoho depa a zásilek ze dne 31. 8. 2023 – zásilky ze všech ostatních dep jsou v celé ČR doručovány tak, jak jste zvyklí.
Všechny zásilky, které jsou dle trasování bez pohybu na depu Liberec (ul. Volgogradská)*, budeme refundovat z naší strany. O svoje peníze za objednávku tak nepřijdete.
*Jedná se o zásilky, které se nachází na depu v Bílém Kostele nad Nisou. V našem trasovacím systému jen nedošlo k aktualizaci, jde pouze o administrativní záležitost.
Níže najdete detailní informace, jak postupovat, ať už jste odesílatel, anebo příjemce zásilky. Přikládáme jak info pro e-shopaře a ty z vás, kdo čekají na svoji objednávku z e-shopu (1), tak info pro zákazníky, kteří poslali zásilku přes naši aplikaci (2).
1. Zásilky odeslané e-shopem
1.1) Zásilky bez dobírky
Zásilka bez doběrečného byla předem uhrazena ze strany příjemce, a proto budeme primárně kompenzovat příjemce. Jako příjemce zásilky tedy postupujte takto:
Příjemce:
- Otevřete si reklamační formulář.
- Vyplňte jednotlivé kroky ve formuláři. Díky tomu, že nám rovnou pošlete požadované informace, vyřídíme reklamaci rychleji.
- Proplatíme vám hodnotu zboží a cenu za dopravu.
- Proplacení proběhne nejpozději do 30 dnů od zaslání formuláře.
- Po vyřízení vaší reklamace vás budeme informovat o výsledku. (Může se stát, že náhradu zásilky s vámi bude chtít řešit přímo e-shop. V takovém případě vás budeme o této skutečnosti informovat po založení reklamace.)
Odesílatel (e-shop):
- Z vaší strany není potřeba nás nijak kontaktovat ani vyplňovat reklamační formulář. Pokud však chcete reklamaci (a následnou kompenzaci) řešit z vaší strany, postupujte prosím dle instrukcí v bodu 1.2.
- Refundace proběhne na účet zákazníka, případně dle dohody s e-shopem (viz bod výše).
- Zákazník v případě zájmu vytvoří novou objednávku.
- Obě strany budou o vyřešení reklamace informovány.
1.2) Zásilky s dobírkou
U zásilek s dobírkou budeme refundaci posílat odesílateli, tedy e-shopu. Jako e-shopař postupujte následovně:
Odesílatel (e-shop):
- Otevřete si reklamační formulář.
- Vyplňte jednotlivé kroky ve formuláři a přiložte škodní fakturu s číslem zásilky.
- Díky tomu, že nám rovnou pošlete požadované informace, vyřídíme reklamaci rychleji.
- Kompenzovat vám budeme hodnotu zásilky vč. DPH. Cena dopravy vám nebude vyfakturována (tzn. vrátí se vám celý náklad).
- Proplacení proběhne nejpozději do 30 dnů od zaslání formuláře.
- Po vyřízení vaší reklamace vás budeme informovat o výsledku.
Příjemce:
- Vzhledem ke škodní události na depu v Liberci prosíme nečekejte dále na doručení zásilky.
- Vytvořte prosím v e-shopu novou objednávku a zboží si objednejte znovu.
- My z naší strany e-shop odškodníme (uhradíme mu sumu za zboží + dopravu z původní zásilky).
- Není potřeba nás z vaší strany nijak kontaktovat ani vyplňovat reklamační formulář.
1.3) Zpětné zásilky
Jste e-shopař a na libereckém depu se zdržela zpětná zásilka, kterou očekáváte od zákazníka? Toto info je pro vás:
E-shop:
- Otevřete si reklamační formulář.
- Vyplňte jednotlivé kroky ve formuláři a přiložte škodní fakturu s číslem zásilky.
- Díky tomu, že nám rovnou pošlete požadované informace, vyřídíme reklamaci rychleji.
- Kompenzovat vám budeme hodnotu zásilky vč. DPH. Cena dopravy vám nebude vyfakturována (tzn. vrátí se vám celý náklad).
- Proplacení proběhne nejpozději do 30 dnů od zaslání formuláře.
- Po vyřízení vaší reklamace vás budeme informovat o výsledku.
Odesílatel vratky (fyzická osoba, která vracela zásilku přes aplikaci):
- Kontaktujte prosím e-shop, který očekává zásilku.
- Tomuto e-shopu budeme zásilku kompenzovat a následně od něj obdržíte nové zboží či vrácení peněz, dle domluvy s e-shopem.
Nemám v trasování zásilky od minulého týdne žádné informace
Z důvodu čtvrteční škodné události pravděpodobně již nedošlo k načtení zásilky do systému. I v tomto případě prosím vyplňte reklamační formulář a postupujte podle uvedených kroků.
2. Zásilky podané přes aplikaci Zásilkovna
2.1) Zásilky bez dobírky
U zásilek posílaných mezi fyzickými osobami prostřednictvím naší appky budeme kompenzovat příjemce zásilky, který zaplatil za zboží a dopravu. Jako příjemce zásilky tedy postupujte takto:
Příjemce:
- Otevřete si reklamační formulář.
- Vyplňte jednotlivé kroky ve formuláři. Díky tomu, že nám rovnou pošlete požadované informace, vyřídíme reklamaci rychleji.
- Proplatíme vám hodnotu zboží, cenu za dopravu a cenu za pojištění, pokud za tuto službu bylo v aplikaci u dané zásilky zaplaceno.
- Proplacení proběhne nejpozději do 30 dnů od zaslání formuláře.
- Po vyřízení vaší reklamace vás budeme informovat o výsledku.
Odesílatel:
- K odeslání zásilky došlo po uhrazení ze strany příjemce, finančně kompenzovat tedy budeme příjemce.
- Z vaší strany tak není potřeba nás nijak kontaktovat ani vyplňovat reklamační formulář.
2.2) Zásilky s dobírkou
U zásilek poslaných přes naši aplikaci na dobírku (= platba až při převzetí zásilky) budeme kompenzovat odesílatele, protože tento odeslal zboží na své náklady, uhradil službu dobírky, ale finanční částku od příjemce vzhledem k nedoručení zásilky ještě neobdržel.
Odesílatel:
- Otevřete si reklamační formulář.
- Vyplňte jednotlivé kroky ve formuláři a přiložte škodní fakturu s číslem zásilky.
- Díky tomu, že nám rovnou pošlete požadované informace, vyřídíme reklamaci rychleji.
- Proplatíme vám hodnotu zboží, cenu za dopravu a cenu za pojištění, pokud za tuto službu bylo v aplikaci u dané zásilky zaplaceno.
- Proplacení proběhne nejpozději do 30 dnů od zaslání formuláře.
- Po vyřízení vaší reklamace vás budeme informovat o výsledku.
Příjemce:
- Moc se omlouváme, ale vzhledem ke škodní události na depu očekávanou zásilku nemůžeme doručit.
- Pokud je to možné a odesílatel má větší zásobu daného zboží, domluvte se prosím na znovuodeslání/nové objednávce.
- Z vaší strany není potřeba nás nijak kontaktovat ani vyplňovat reklamační formulář.
Milí zákazníci, vážení partneři,
moc se vám touto cestou omlouváme za způsobené komplikace. Ke škodní události na depu v tomto rozsahu u nás v Zásilkovně došlo poprvé a tato skutečnost byla zapříčiněna třetí stranou. Celý náš tým nyní vynakládá maximální úsilí, abychom situaci co nejrychleji vyřešili a vrátili vám peníze. Právě z důvodu co nejrychlejšího řešení nyní přistupujeme k finanční kompenzaci hodnoty zásilek, abyste mohli bez obav ze ztráty peněz vytvořit novou objednávku, případně pružně dořešit stav se zákazníkem/kupujícím, který čeká na zboží.
Příjemce i odesílatele zásilek, které aktuálně stojí na depu v Liberci, jsme informovali prostřednictvím cíleného e-mailu, SMS a zprávy v aplikaci. Zároveň aktivně informujeme o situaci e-shopy, aby věděly, že se na ně zákazníci budou v některých případech obracet.
Vzhledem ke škodní události jsme také obratem přesunuli činnost depa do nové lokality v Benátkách nad Jizerou, kam jsou od tohoto týdne sváženy zásilky z Libereckého kraje. Některé regiony v kraji pak budou zaváženy z dep v Ústí nad Labem, Hradci Králové a Nehvizdech. Z tohoto důvodu nově můžete vidět v trasování své zásilky i některé z těchto dep.
Ujišťujeme vás, že šlo o zcela výjimečný a jednorázový stav a po přesunu depa, tedy od 1. 9. 2023, je logistická situace v Libereckém kraji již zcela stabilizovaná – zásilky, které putují přes nové depo Benátky n. Jizerou, doručujeme s rychlostí, na jakou jste zvyklí. Liberecký kraj je nyní logisticky pokryt v plném rozsahu.
Moc děkujeme za pochopení všem e-shopařům a odesílatelům – jsme si vědomi, že distribuce případných nových objednávek pro vás bude práce navíc. Naší spolupráce si velmi vážíme a mrzí nás, že se doručení v tomto případě zkomplikovalo.
Ještě jednou se za nastalou situaci omlouváme.
Tým Zásilkovny