Vybraný Z-BOX je momentálně plný, výdejní místo má delší dovolenou, na adrese jsme vás nezastihli – v takových případech vaši zásilku přesměrujeme na náhradní výdejní místo, aby u vás byla co nejrychleji. Jak přesně změna výdejního místa funguje, jsme pro vás sepsali v tomto článku.
Aby bylo doručení se Zásilkovnou vždy co nejrychlejší, možnost aktivně si změnit cílové výdejní místo nebo způsob doručení zásilky našim zákazníkům momentálně nenabízíme. K přesměrování přistupujeme jen v případech, kdy se doručení nepodaří podle plánu. Přesměrování zásilky je vždy možné pouze na naše kamenná výdejní místa, do Z-BOXu zásilku přesměrovat nelze.
Z-BOX
Kdy přesměrováváme zásilku, která míří do Z-BOXu:
Vybraný Z-BOX je plný
Zásilka se do Z-BOXu nevejde
1. Vybraný Z-BOX je plný
Pokud je zvolený Z-Box plný, kurýr se s vaší zásilkou vrátí zpět na depo a následující pracovní den proběhne 2. pokus o doručení.
Jestliže je i druhý pokus neúspěšný, zásilka putuje zpět na depo a nabídneme vám možnost zvolit náhradní výdejní místo.
Prosíme, s výběrem neotálejte, pokud si ho nezvolíte do 22:00 téhož dne, vybereme ho za vás.
Zásilku doručíme na náhradní výdejní místo následující pracovní den.
2. Zásilka se do Z-BOXu nevejde
Může se stát, že i když vybraný Z-BOX není kompletně zaplněný, zásilka se do žádné ze schránek nevejde, protože je příliš velká.
V takovém případě ji rovnou přesměrujeme na náhradní výdejní místo, aby u vás byla co nejrychleji.
Zásilku doručíme na náhradní výdejní místo následující pracovní den.
Rozměry schránek Z-BOXu:
Malá schránka vel. S: 45 x 8 x 61 cm
Střední schránka vel. M: 45 x 17 x 61 cm
Velká schránka vel. L: 45 x 36x 61 cm
Výdejní místo
Kdy přesměrováváme zásilku, která míří na výdejní místo:
Výdejní místo má dovolenou
Výdejní místo má plnou kapacitu nebo je nedostupné z technických důvodů
Výdejní místo bude trvale uzavřené
1. Výdejní místo má dovolenou - bude se upřesňovat
Zásilky, které míří na výdejní místa, přesměrováváme v případě, že má vámi vybrané místo dovolenou déle než 4 pracovní dny.
V takovém případě zásilky svezeme na depo a přesměrujeme na nejbližší dostupné výdejní místo, abyste na ně nemuseli čekat.
Zásilku doručíme na náhradní výdejní místo obvykle následující pracovní den.
Pokud je místo zavřené méně než 4 pracovní dny včetně, zásilka tam na vás počká, až bude místo znovu otevřené.
2. Výdejní místo má plnou kapacitu nebo je nedostupné z technických důvodů
V případě, že zásilka míří výdejní místo, které je z výše uvedených důvodů nedostupné, pošleme vám e-mail a notifikaci do mobilní aplikace Zásilkovna, abyste si vybrali náhradní místo, které vám bude vyhovovat. Změnu výdejního místa můžete provést během chviličky přímo v appce!
Časové okno pro změnu bude vždy uvedeno ve zprávě, záleží totiž na tom, kdy nám zásilku odesílatel podá do přepravy.
Pokud si náhradní místo v uvedeném časovém okně nezvolíte, vybereme ho za vás.
Zásilku doručíme na náhradní výdejní místo obvykle následující pracovní den.
3. Výdejní místo bude trvale uzavřené
Zásilky, které už na vás na takovém výdejním místě čekají, automaticky přesměrujeme na nejbližší dostupné výdejní místo a budeme vás informovat.
Prosíme, s výběrem náhradního výdejního místa neotálejte, pokud si ho nezvolíte do 22:00 téhož dne, vybereme ho za vás.
Zásilku doručíme na náhradní výdejní místo obvykle následující pracovní den.
Doručení na adresu
Kdy přesměrováváme zásilku, která míří na adresu:
Nezastihli jsme vás na uvedené adrese
1. Nezastihli jsme vás na uvedené adrese
V den plánovaného doručení zásilky vám pošleme SMS s časovým oknem, kdy vám bude kurýr zásilku doručovat.
Pokud vás kurýr na adrese nezastihne nebo se s nim na přesměrování domluvíte, zásilku přesměrujeme na nejbližší otevřené (nebo vámi vybrané) výdejní místo, abyste si ji mohli vyzvednout ideálně ještě ten samý den.
Jestli není v okolí žádné výdejní místo dostupné, kurýr zásilku doveze zpět na depo, kde náš systém vybere nejvhodnější náhradní výdejní místo.
Zásilku doručíme na náhradní výdejní místo následující pracovní den.
Co dělat, když se vám původní způsob doručení nehodí, protože zásilku nestíháte vyzvednout nebo se vám změnily plány?
Zásilku za vás může vyzvednout někdo jiný, stačí, když bude znát heslo k vyzvednutí, které nadiktuje na výdejním místě nebo ho naťuká na klávesnici na Z-BOXu (mobilní appka pro vyzvednutí už není potřeba).
Také balíček, který vezeme na adresu, může převzít jiná osoba. Stačí, když jí předáte heslo pro vyzvednutí, které vám v den doručení pošleme v SMS.
Úložní dobu zásilky na výdejním místě si můžete prodloužit až o 14 dní, v Z-BOXu o 1 den. Zvládnete to snadno přímo v mobilní appce nebo na webu přes sledování zásilky.