Blog

Jak funguje přesměrování zásilek

17. 1. 2025 10:41

Vybraný Z-BOX je momentálně plný, výdejní místo má delší dovolenou, na adrese jsme vás nezastihli –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ v takových případech vaši zásilku přesměrujeme na náhradní výdejní místo, aby u vás byla co nejrychleji. Jak přesně změna výdejního místa funguje, jsme pro vás sepsali v tomto článku. 

Aby bylo doručení se Zásilkovnou vždy co nejrychlejší, možnost aktivně si změnit cílové výdejní místo nebo způsob doručení zásilky našim zákazníkům momentálně nenabízíme. K přesměrování přistupujeme jen v případech, kdy se doručení nepodaří podle plánu. Přesměrování zásilky je vždy možné pouze na naše kamenná výdejní místa, do Z-BOXu zásilku přesměrovat nelze

Z-BOX

Kdy přesměrováváme zásilku, která míří do Z-BOXu:

  1. Vybraný Z-BOX je plný 
  2. Zásilka se do Z-BOXu nevejde 
1. Vybraný Z-BOX je plný
  • Pokud je zvolený Z-Box plný, kurýr se s vaší zásilkou vrátí zpět na depo a následující pracovní den proběhne 2. pokus o doručení. 
  • Jestliže je i druhý pokus neúspěšný, zásilka putuje zpět na depo a nabídneme vám možnost zvolit náhradní výdejní místo.
  • Kolem 18:00 pošleme e-mail a notifikaci do mobilní aplikace Zásilkovna, abyste si vybrali náhradní místo, které vám bude vyhovovat. Změnu výdejního místa můžete provést během chviličky přímo v appce!
  • Prosíme, s výběrem neotálejte, pokud si ho nezvolíte do 22:00 téhož dne, vybereme ho za vás. 
  • Zásilku doručíme na náhradní výdejní místo následující pracovní den.
2. Zásilka se do Z-BOXu nevejde
  • Může se stát, že i když vybraný Z-BOX není kompletně zaplněný, zásilka se do žádné ze schránek nevejde, protože je příliš velká. 
  • V takovém případě ji rovnou přesměrujeme na náhradní výdejní místo, aby u vás byla co nejrychleji.
  • Zásilku doručíme na náhradní výdejní místo následující pracovní den.

Rozměry schránek Z-BOXu:

Malá schránka vel. S: 45 x 8 x 61 cm

Střední schránka vel. M: 45 x 17 x 61 cm

Velká schránka vel. L: 45 x 36x 61 cm

Výdejní místo

Kdy přesměrováváme zásilku, která míří na výdejní místo:

  1. Výdejní místo má dovolenou 
  2. Výdejní místo má plnou kapacitu nebo je nedostupné z technických důvodů 
  3. Výdejní místo bude trvale uzavřené
1. Výdejní místo má dovolenou - bude se upřesňovat
  • Zásilky, které míří na výdejní místa, přesměrováváme v případě, že má vámi vybrané místo dovolenou déle než 4 pracovní dny.
  • V takovém případě zásilky svezeme na depo a přesměrujeme na nejbližší dostupné výdejní místo, abyste na ně nemuseli čekat.
  • Zásilku doručíme na náhradní výdejní místo obvykle následující pracovní den.
  • Pokud je místo zavřené méně než 4 pracovní dny včetně, zásilka tam na vás počká, až bude místo znovu otevřené. 
2. Výdejní místo má plnou kapacitu nebo je nedostupné z technických důvodů 
  • V případě, že zásilka míří výdejní místo, které je z výše uvedených důvodů nedostupné, pošleme vám e-mail a notifikaci do mobilní aplikace Zásilkovna, abyste si vybrali náhradní místo, které vám bude vyhovovat. Změnu výdejního místa můžete provést během chviličky přímo v appce!
  • Časové okno pro změnu bude vždy uvedeno ve zprávě, záleží totiž na tom, kdy nám zásilku odesílatel podá do přepravy.
  • Pokud si náhradní místo v uvedeném časovém okně nezvolíte, vybereme ho za vás.
  • Zásilku doručíme na náhradní výdejní místo obvykle následující pracovní den.
3. Výdejní místo bude trvale uzavřené
  • Zásilky, které už na vás na takovém výdejním místě čekají, automaticky přesměrujeme na nejbližší dostupné výdejní místo a budeme vás informovat.
  • V případě, že je balíček teprve na cestě, pošleme vám e-mail a notifikaci do mobilní aplikace Zásilkovna, abyste si vybrali náhradní místo, které vám bude vyhovovat. Změnu výdejního místa můžete provést během chviličky přímo v appce!
  • Prosíme, s výběrem náhradního výdejního místa neotálejte, pokud si ho nezvolíte do 22:00 téhož dne, vybereme ho za vás. 
  • Zásilku doručíme na náhradní výdejní místo obvykle následující pracovní den.

Doručení na adresu

Kdy přesměrováváme zásilku, která míří na adresu:

  1. Nezastihli jsme vás na uvedené adrese
1. Nezastihli jsme vás na uvedené adrese
  • V den plánovaného doručení zásilky vám pošleme SMS s časovým oknem, kdy vám bude kurýr zásilku doručovat.
  • Pokud vás kurýr na adrese nezastihne nebo se s nim na přesměrování domluvíte, zásilku přesměrujeme na nejbližší otevřené (nebo vámi vybrané) výdejní místo, abyste si ji mohli vyzvednout ideálně ještě ten samý den.
  • Jestli není v okolí žádné výdejní místo dostupné, kurýr zásilku doveze zpět na depo, kde náš systém vybere nejvhodnější náhradní výdejní místo. 
  • Zásilku doručíme na náhradní výdejní místo následující pracovní den.

Co dělat, když se vám původní způsob doručení nehodí, protože zásilku nestíháte vyzvednout nebo se vám změnily plány? 

  • Zásilku za vás může vyzvednout někdo jiný, stačí, když bude znát heslo k vyzvednutí, které nadiktuje na výdejním místě nebo ho naťuká na klávesnici na Z-BOXu (mobilní appka pro vyzvednutí už není potřeba).
  • Také balíček, který vezeme na adresu, může převzít jiná osoba. Stačí, když jí předáte heslo pro vyzvednutí, které vám v den doručení pošleme v SMS.
  • Úložní dobu zásilky na výdejním místě si můžete prodloužit až o 14 dní, v Z-BOXu o 1 den. Zvládnete to snadno přímo v mobilní appce nebo na webu přes sledování zásilky.

Sdílet:

Rubriky