Aby naše výdejní síť skvěle fungovala, pustili jsme se letos do její konsolidace. V praxi to znamená, že naše služby přizpůsobujeme poptávce. Síť budeme dál rozšiřovat, navyšovat její kapacity, a zároveň ji upravovat více na míru potřebám zákazníků. Chceme, aby měli k našim službám rychlý a pohodlný přístup tam,kde je využívají nejvíc.
Po důkladné revizi zároveň uzavíráme některá výdejnímísta a přesouváme Z-BOXypředevším v lokalitách, kde sev blízkém okolí nacházejí další místa Zásilkovny a zákazníci i partnerské e-shopy tak mají alternativu po ruce.Rušíme i vybraná místa, která nejsou dlouhodobě dostatečně využívaná, nacházejí se vnevhodných lokalitách nebo jejich provoz není efektivní.
Jak úprava sítě probíhá?
Zaměřujeme se na zvyšování kapacity čím dál oblíbenějších samoobslužných Z-BOXů, protože vidíme, že roste poptávka po vyzvedávání zásilek bez omezené otevírací doby a Z-BOXy jsou tu pro zákazníky 24/7.
Intenzivně pracujeme na tom, aby měly vždycky dostatek dostupných schránek pro všechny zásilky –v roce 2024 jsme jejich kapacitu zvýšili o 100 % a letos ji navýšíme o dalších 50 %.
Pokud přistoupíme ke zrušení některého výdejního místa nebo přesunutí Z-BOXu, pečlivě vyhodnocujeme hned několik faktorů – skutečnost, jestli v se okolí nacházejí alternativní výdejní místa, dlouhodobou vytíženost daného místa, vhodnost, dostupnost nebo vzdálenost lokality. Naše síť zůstává velmi hustá, u více než 70 % zrušených míst je jiná pobočka dostupná ve vzdálenosti do 300 m.
Hledáme alternativní cesty, jak provozovat výdejní místa či boxy i tam, kde je objem zásilek velice malý. Se starosty obcí, které projevily zájem, či s provozovateli výdejních míst budeme aktivně probírat další kroky a alternativní možnosti spolupráce.
Týká se změna výdejního místa nebo Z-BOXu ve vašem okolí?
Aktuální přehled dostupných míst a veškeré užitečné informace najdete v našem vyhledávači výdejních míst. Pokud některé místo plánujeme uzavřít, informaci zveřejníme v detailu místa v popisku 14 dní předem. Sedm kalendářních dní před uzavřením už nebude možné místo vybrat pro doručení zásilky.
Provozovatele výdejních míst, kterých se uzavření týká, s předstihem kontaktujeme napřímo.
Jak úprava sítě ovlivní naše partnerské e-shopy?
Drtivá většina našich kamenných výdejních míst slouží i jako místa podací a zásilky zde mohou podávat jak fyzické osoby, tak e-shopy.
Uzavřená výdejní místa se ve většině případů nacházela v lokalitách, kde jsou v blízkosti k dispozici další, vhodnější výdejní místa Zásilkovny.
E-shopy o změnách informujeme a rovnou jim nabízíme i alternativy, o možnost podání zásilek v okolí nepřijdou – ve většině případů se alternativní podací místo nachází v okruhu do 300 m. Aktuální přehled všech dostupných míst je k dispozici na našem webu.
Budou se v budoucnu otevírat nové Z-BOXy nebo výdejní místa v jiných lokalitách?
Rozhodně ano! Dostupnost našich služeb je pro nás i pro naše partnery klíčová a síť plánujeme i nadále rozšiřovat.Soustředíme se především na místa s vyšším počtem obyvatel a na lokality, kde poptávka převyšuje dosavadní kapacitu sítě.
Zároveň ale jednáme i se zástupci menších obcí a hledáme řešení pro lokality s nižším počtem obyvatel.