Přišlo vám zboží, které si nakonec nechcete nechat? Potřebujete je vrátit odesílateli? Nebo patříte mezi e-shopy a zajímají vás možnosti zpětné logistiky, které byste rádi zákazníkům nabídli? Jedno je jisté – vrácení zásilky přes Zásilkovnu je hračka. Nabízíme hned několik způsobů, jak zásilku poslat zpět.
Obdrželi jste zásilku podanou přes appku
Odesílatel vám poslal zboží přes naši aplikaci Zásilkovna? V takovém případě mu můžete zásilku snadno a rychle vrátit opět prostřednictvím naší appky. Postupujete stejně jako když běžně odesíláte zásilku.
Tip: Pokud vám zásilka přijde na kamennou pobočku, můžete ji obratem na místě zkontrolovat. Pokud se vám na zásilce nebude něco zdát, můžete ji odmítnout převzít. Pracovník pobočky ji vrátí zpět odesílateli. Je toto však potřeba provést předtím, než výdejní místo opustíte.
Posíláte zásilky jako e-shop
Zpětná zásilka
Reklamační asistent
Tento způsob zpětné logistiky upřednostňují zejména menší e-shopy.
Ve své Klientské sekci vytvoříte unikátní kód. Pak je už jen na vašem rozhodnutí, jestli tento kód poskytnete svým zákazníkům.
V tomto případě se jedná o zpětný štítek, který si sami vytvoříte v Klientské sekci. Nelzejej použítopakovaně, pro každou zásilku k vrácení musí být vytvořen jeden konkrétní reklamační asistent.
Jak kódy vytvoříte?
V sekci Informace o uživateli kliknete na políčko „Správa kódů pro zpětné zásilky”. Tam jednoduše kód pro vracení svého zboží vygenerujete.
V Klientské sekci přejdete do záložky „Podat reklamačního asistenta” a vyplníte požadované údaje. Věnujte prosím pozornost vyplnění čísla původní objednávky, které vám následně pomůže při identifikaci.
Co když je zásilka v zahraničí?
Jak zákazník zásilku vrátí?
Kód zpětné zásilky jde použít i na zásilky, které k vám budou cestovat zpět ze zahraničí.
Stačí, když zákazník zásilku donese na jedno z našich výdejních míst v jeho zemi. Kód zpětné zásilky lze využít ve všech zemích, se kterými Zásilkovna spolupracuje. Zákazník zašle zásilku poštou či jiným místním dopravcem na adresu Zásilkovny.
Je potřeba, aby zákazník do adresy uvedl vámi zaslaný identifikátor.
Po systémovém podání můžete zpětný štítek v elektronické podobě zaslat přímo zákazníkovi, který si jej vytiskne a nalepí na zásilku. Tu už pak stačí z jeho strany podat na jakémkoliv našem podacím místě (ČR, Slovensko, Maďarsko, Rumunsko).
Pokud zákazníkovi zašlete štítek v elektronické podobě, ale on nemá možnost si jej vytisknout, stačí sdělit na pobočce trasovací číslo, které je na štítku uvedeno. Obsluha následně štítek vytiskne.
POZOR! Zpětnou logistiku lze využít pouze u zásilek, které byly původně doručovány zákazníkovi přes Zásilkovnu.Ceník pro zpětnou logistiku a další informace naleznete na našem webu. Pro zákazníka je služba zdarma.
Jste zákazník e-shopu
V takovém případě se obraťte na e-shop, od kterého jste zásilku objednali. Poradí vám, jak ji zaslat zpět (záleží totiž na tom, jaké řešení používá).