Aby pro vás bylo používání Zásilkovny ještě pohodlnější a naše služby vám maximálně zjednodušovaly život. To je naším cílem. I proto jsme velmi rádi za zpětnou vazbu, kterou nám předáváte prostřednictvím hodnotícího formuláře nebo třeba na sociálních sítích. A právě na základě zpětné vazby od vás víme, že by vám usnadnilo život sdílení zásilky s jinou osobou, která by za vás občas mohla vyzvednout zásilku. Vaše přání je nám rozkazem – sdílení zásilky v appce je tu!
Tuhle situaci jste možná zažili: Nestíháte vyzvednout zásilku ze Z-BOXu a rádi byste tímto úkolem pověřili jinou osobu. Jenže zásilka je přímo spojená s vaším telefonním číslem a pro otevření Z-BOXu je proto třeba mít u sebe váš mobilní telefon se staženou aplikací Zásilkovna. Nechat vyzvednutí zásilky na vašich ratolestech nebo naopak vyzvednout zásilku ze Z-BOXu manželce doteď nebylo možné… Odteď je ale všechno jinak!

Revoluce v možnostech vyzvednutí zásilky ze Z-BOXu
Sdílejte zásilku s blízkými a umožněte vyzvednutí zásilky komukoliv. Sdílení zabere jen několik málo vteřin a zvládnete to na pár kliknutí. Možnost sdílení využijete u zásilek doručených jak do Z-BOXů, tak do kamenných výdejních míst.
Návod na sdílení zásilky v aplikaci Zásilkovna
Majitel zásilky – původní příjemce
Jakmile dostanete notifikaci, že je vaše zásilka připravena k vyzvednutí, můžete ji sdílet s kýmkoliv si přejete.
- U zásilky, kterou chcete sdílet, klikněte na tři tečky.
- Zobrazí se vám možnost Sdílet zásilku.
- Zvolte příjemce – tedy osobu, s níž chcete sdílet zásilku, a vyberte, jakou cestou jí odešlete údaje k zásilce (např. WhatsApp, SMS, AirDrop, e-mail…).
- S vybranou osobou budete sdílet trasovací číslo a heslo k zásilce.


Náhradní příjemce zásilky – osoba, s níž je zásilka sdílena
- Jakmile vám majitel zásilky nasdílí údaje k zásilce, dostanete notifikaci s trasovacím číslem a heslem.
- Na úvodní stránce aplikace klikněte na tři tečky (vedle tlačítka Odeslat zásilku).
- Zobrazí se vám možnost Vyzvednout sdílenou zásilku.
- Zadejte trasovací číslo zásilky a heslo, které vám dorazilo v notifikaci.
- Zásilka se po kliknutí na Potvrdit přidá do přehledu vašich zásilek.
- Najdete ji pod ikonou Zásilky ve spodním menu a budete ji moci vyzvednout v cílovém výdejním místě. Při vyzvedávání na výdejním místě nahlásíte obsluze heslo (tlačítko Ukázat heslo), při vyzvedávání v Z-BOXu kliknete na Otevřít Z-BOX.



Často kladené otázky ke sdílení zásilek
Platí se za službu sdílení zásilky nějaký poplatek?
Ne, služba je bezplatná. Sdílet zásilku můžete zcela zdarma.
Můžu sdílet zásilku i bez aplikace?
Ne, ke sdílení je appka potřeba. K vyzvednutí zásilky na kamenné pobočce příjemce sice aplikaci nutně nepotřebuje (heslo k výdeji dorazí e-mailem či SMSkou), ale pokud chce sdílet zásilku, je aplikace nezbytností. Ze Z-BOXu pak probíhá vyzvednutí čistě prostřednictvím aplikace, takže i v tomto případě je nezbytné appku v mobilu mít.
Mám při zadávání údajů trasovací číslo zásilky uvádět s písmenem Z na začátku, anebo bez něj?
Možné jsou obě varianty. Systém trasovací číslo uzná se zetkem i bez něj.
Někdo mi sdílel zásilku doručenou do Z-BOXu, vidím ji v přehledu mých zásilek, ale Z-BOX se nechce otevřít. Co teď?
Ujistěte se, že stojíte před správným Z-BOXem a máte zapnutý Bluetooth a polohové služby na telefonu. Jen tak se Z-BOX správně spáruje s telefonem. Více zde
Můžu jako náhradní příjemce zásilky vyzvednout zásilku na jiném výdejním místě či v jiném Z-BOXu?
Ne, zásilku lze vyzvednout pouze v tom výdejním místě, které je uvedeno jako cílové ve výzvě pro vyzvednutí zásilky. V případě požadavku na přesměrování zásilky na jiné výdejní místo je potřeba kontaktovat náš zákaznický servis. Učinit tak může majitel zásilky (původní příjemce).