Blog

COVID-19: Aktuální informace pro e-shopy

6. 4. 2020 18:15

USA - zpoždění zásilek

Vážení klienti, 

dle informací USPS bude při doručování zásilek do USA docházet k velkým zpožděním z důvodu COVID-19. USPS na všech svých pracovištích snížila stavy zaměstnanců a ke stejnému opatření přistoupily i celní úřady na vstupu do USA. Tato opatření způsobila omezení kapacit pro odbavování zásilek. 

Děkujeme za pochopení

USA - příplatek za leteckou dopravu

6. 4. 2020 (20:15) 

Vážení klienti,
 
dopravce USPS s účinností od zítřka, tedy 7. 4. 2020, zavádí příplatek za zásilky doručované v USA. Omlouváme se tuto náhlou změnu cen. Informaci jsme od dopravce USPS obdrželi dnes a jedná se o opatření v reakci na raketové zvýšení cen letecké přepravy v období pandemie COVID-19.
 
Příplatky za leteckou přepravu jsou následující:
    • 35 Kč do 0,25 kg
    • 64 Kč do 0,5 kg 
    • 128 Kč do 1 kg 
    • 192 Kč do 1,5 kg
    • 256 Kč do 2 kg
 
V případě jakýchkoli dotazů se neváhejte obrátit na svého obchodního zástupce.
 
Děkujeme za pochopení,
Zásilkovna

 

Vaše zásilky jsou v dobrých rukou.

24.3.2020 (20:00) 

Vážení klienti,

rádi bychom vás upozornili na změny v procesech některých dopravců. Veškeré informace naleznete také v dokumentu níže.

Čemu věnovat pozornost?

  • Rakousko – Rakouská pošta dočasně ruší doručení zásilek s dobírkou, je třeba posílat pouze zásilky bez dobírky.
  • Francie – Kurýr Colissimo oznámil, že 25. 3. nebude probíhat žádné doručování zásilek. Dále očekávají velké zpoždění doručení.
  • Česká republika – U kurýrů DPD a InTime lze nyní platit dobírku pouze kartou. V souvislosti s tím zavedli příplatek za karetní operace, a to 1,5 % z doběrečného. V reakci na tuto situaci jsme nuceni tento příplatek přeúčtovávat.

Naše výdejní síť je plně k dispozici, a to jak v ČR, tak v zahraničí! Každý den se nám do systému zapojují otevřená výdejní místa, která nám pomáhají s distribucí. V tuto chvíli máme otevřeno přes 2 000 výdejních míst a jejich počet neustále narůstá.

Všechna rozhodnutí a nastavené procesy zahraničních i místních dopravců pravidelně aktualizujeme v naší tabulce. Buďte s námi v obraze!

Simona Kijonková

Zakladatelka a CEO Zásilkovny

České DPD - platba pouze kartou.

Zásilkovna DPD platba kartou

23.3.2020 (12:51) 

Vážení klienti, 

jak jsme již psali v našem včerejším e-mailu, dopravci průběžně zavádí různé procesy a opatření s cílem maximálně chránit vaše zdraví. 

DPD není v tomto výjimkou – nově jejich kurýři nepřijímají hotovost. Zásilky na dobírku tedy lze platit pouze kartou. DPD v České republice zároveň zavedlo na jejich straně celoplošně příplatek za karetní operace, a to 1,5 % z doběrečného. V reakci na tuto situaci jsme nuceni tento příplatek přeúčtovávat. 

Víme, že jsou tato rychlá opatření nepříjemná. V tomto případě se bohužel jedná o reakci na nouzové opatření a změnu podmínek ze strany českého DPD. 

Veškerá opatření DPD i dalších dopravců jsme dali dohromady v souhrnné tabulce, kterou budeme pravidelně aktualizovat podle toho, jak se situace bude vyvíjet. Nejaktuálnější informace a novinky aktivně umisťujeme na náš blog!

Simona Kijonková

Zakladatelka a CEO Zásilkovny

Vaše zásilky jsou v dobrých rukou.

19.3.2020 (20:21) 

Vážení klienti, 

na naší straně děláme pro doručení zásilek maximum. Ujišťuji vás, že naše výdejní síť je plně k dispozici, a to jak v ČR, tak v zahraničí! Každý den se nám do systému zapojují otevřená výdejní místa, která nám pomáhají s distribucí. S ohledem na současnou situaci a bezpečnost stále pracujeme na vylepšení procesů na zákaznické podpoře (např. chatbot či voicebot) a v  provozu (např. bezhotovostní platby), na urychlení výdeje, zajištění bezpečnosti a eliminace kontaktu osob. Zároveň posilujeme vlastní logistickou síť pro doručení na adresu.

Bezpečnost je naší prioritou, proto jsme pro našim řidičům a partnerům na výdejních místech poskytli ochranné prostředky, např. roušky a rukavice. Všechny zákazníky také prosíme o zvýšenou ohleduplnost na výdejních místech, abychom chránili nejen je, ale i naše partnery. Díky těmto opatřením se snažíme minimalizovat koncentraci osob a výdej trvá v řádu desítek vteřin, proto i ty bezhotovostní platby.

A jak je to v zahraničí?

I za současné komplikované situace jsme připraveni a zajistíme přepravu vašeho zboží v té nejlepší kvalitě. Naše mezinárodní síť a logistika funguje a veškeré zásilky do zahraničí se snažíme doručovat. Aktuálně se potýkáme se zdržením vlivem znovuzavedení hraničních kontrol a různých opatření, která postupně zavádí zahraniční přepravci.  Většina z nich výrazně omezuje kapacitu zásilek a nebo vyžadují pouze platby kartou.

My jsme pro vás vytvořili souhrn veškerých našich dostupných informací, který budeme pravidelně aktualizovat na blogu a v klientské sekci. 

Simona Kijonková

Zakladatelka a CEO Zásilkovny

UPDATE: zásilky na slovenské GLS

18.3.2020 (21:15) 

Vážení klienti,

navazuji na můj včerejší e-mail ohledně omezení slovenského GLS. Kapacity kurýra jsou v tuto chvíli pro nás omezeny na úplné minimum. Abychom vaše zboží mohli zákazníkům spolehlivě a hlavně rychle doručit, s okamžitou platností budeme všechny podané zásilky doručovat pomocí služby Nejvýhodnější doručení na adresu. 

Co to pro vás znamená?

Pokud jste podali, nebo podáte zásilku na slovenské GLS, při tisku štítku náš systém automaticky vygeneruje rovnou štítek Nejvýhodnějšího doručení na adresu. Všechny  budoucí zásilky směřující na adresu zákazníků na Slovensku doporučujeme posílat pomocí této služby, protože zde každý den aktivně monitorujeme stav a rychlost doručení jednotlivých dopravců na Slovensku a dokážeme tedy okamžitě reagovat na mimořádné změny a předat zásilky takovému kurýrovi, který doručí v daný moment zásilku nejrychleji. V rámci nejvýhodnějšího doručení na adresu podáváme jak na slovenské GLS, tak na Slovenskou poštu a Remax. 

Co to znamená pro vaše zákazníky?

Zásilky podané přes službu Nejvýhodnější doručení na adresu doručíme pomocí kurýra z naší nabídky s aktuálně volnou kapacitou, který bude v danou chvíli pro Vaše zákazníky nejvýhodnější. Vaši zákazníci budou o zvoleném dopravci vždy řádně informováni pomocí e-mailu a SMS.

Omlouváme se za vzniklé komplikace. Situace je na straně všech dopravců v EU velmi turbulentní a snažíme se na všechny změny ihned reagovat.

Simona Kijonková

Zakladatelka a CEO Zásilkovny

Zpoždění zásilek na slovenské GLS.

Zásilkovna Slovensko

17.3.2020 (18:32) 

Vážení klienti,

Slovenské GLS nás dnes informovalo, že vzhledem k aktuální situaci a naplněné kapacitě jejich logistické sítě na Slovensku nám omezují denní objem podaných zásilek.

Z tohoto důvodu může docházet u zásilek slovenské GLS k několikadennímu zpoždění.

Abyste se takovému zpoždění zásilek vyhnuli, doporučujeme všechny zásilky směřující na adresu zákazníků na Slovensku posílat pomocí služby Nejvýhodnější doručení na adresu. V rámci této služby každý den aktivně monitorujeme stav a rychlost doručení jednotlivých dopravců na Slovensku a dokážeme tedy okamžitě reagovat na mimořádné změny a předat zásilky takovému kurýrovi, který doručí v daný moment zásilku nejrychleji. V rámci nejvýhodnějšího doručení na adresu podáváme jak na slovenské GLS, tak na Slovenskou poštu a Remax.

Co to znamená pro vás a vaše zákazníky?

Zásilky podané přes službu Nejvýhodnější doručení na adresu doručíme pomocí kurýra z naší nabídky s aktuálně volnou kapacitou, který bude v danou chvíli pro Vaše zákazníky nejvýhodnější. Vaši zákazníci budou o zvoleném dopravci vždy řádně informováni pomocí e-mailu a SMS.

Omlouváme se za vzniklé komplikace. Situace je na straně všech dopravců v EU velmi turbulentní a snažíme se na všechny změny ihned reagovat.

Naší hlavní prioritou je v tento čas udržet kvalitu našich služeb na co nejlepší možné úrovni a hlavně doručovat zásilky za co nejkratší dobu.

S přátelským pozdravem

Simona Kijonková

Zakladatelka a CEO Zásilkovny

Výdejní síť Zásilkovny v České republice, na Slovensku i v zahraničí funguje.

16.3.2020 (19:45) 

Milí e-shopaři a e-shopařky,

dovoluji si vám zaslat čerstvé informace z naší Zásilkovny. Věřím, že statečně čelíte aktuální mimořádné situaci. Chci vás ujistit, že na naší straně děláme pro doručení zásilek v e-commerce maximum.

Výdejní síť Zásilkovny v České republice, na Slovensku i v zahraničí funguje.

V České republice platí, že je výdej zboží a zásilek z internetových obchodů je možný i v provozovnách, kde je jinak maloobchodní prodej zakázán. Pro mnoho obchodníků, malých a středních podnikatelů je proto výdej zásilek z internetových obchodů alespoň částečnou kompenzací poklesu tržeb. Zásilky z vašich e-shopů, tak mohou i nadále proudit na výdejní místa Zásilkovny. Nic tedy nebrání tomu, abychom spolupracovali i nadále. Dnes jsme celý den makali na tom, abychom pružně reagovali na mimořádnou situaci a doručili vaše zásilky. Ve spolupráci s týmem Zásilkovny se nám podařilo učinit řadu důležitých kroků směrem ke stabilizaci a uklidnění situace.

Počet otevřených výdejních míst stále roste

Se sítí našich výdejních míst jsme v nepřetržitém kontaktu a pravidelně je o všech změnách informujeme. V této chvíli jich máme v systému opět zapojenu více než polovinu a jejich počet díky naší pravidelné komunikaci a realizací konkrétních kroků stále roste. Zásilky z internetových obchodů budou nadále doručovány jak na výdejny, tak na adresu zákazníka v ČR a do zahraničí. S ohledem na současnou situaci a bezpečnost jsme celý víkend pracovali na vylepšení procesů, zrychlení výdeje, zajištění bezpečnosti a eliminace kontaktu osob. Proto jsme zavedli bezkontaktní platby, tj. na pobočkách je možné od dnešního dne hradit dobírku pouze bezkontaktně (např. kreditní kartou). Zároveň posilujeme vlastní síť home delivery (doručení na adresu).

Myslíme na bezpečnost

Uděláme maximum pro to, aby byla pro vás Zásilkovna stále jasným logistickým partnerem při posílání a vyzvedávání vašich zásilek směrem k zákazníkům. Pro řidiče a partnery na výdejních místech máme k dispozici ochranné prostředky, např. roušky a respirátory. Externí řidiči jsou pro nás jako naši zaměstnanci. Díky těmto opatřením se snažíme minimalizovat koncentraci osob a výdej trvá v řádu desítek vteřin, proto i ty bezhotovostní platby.

Mezinárodní logistická síť funguje a doručujeme

I za současné komplikované situace máme v současné chvíli naše systémy a kapacity připraveny a dokážeme zajišťovat přepravu vašeho zboží v té nejlepší kvalitě. Platí to jak pro Českou republiku, tak i další země, kam Zásilkovna zboží přepravuje. Naše mezinárodní síť a logistika funguje a veškeré zásilky do zahraničí se snažíme doručovat. Na hranicích se aktuálně potýkáme se zdržením vlivem znovuzavedením hraničních kontrol. Mezinárodní zásilky tak mohou být mírně opožděny.

Věřím, že naše dosavadní skvělá spolupráce bude pokračovat a Zásilkovna zůstane součástí vaší nabídky i nadále. Děláme maximum proto, abychom naše služby pro vás udrželi na té nejvyšší úrovni.

Chtěla bych vás také touto cestou osobně požádat: pokud máte vlastní výdejní místo, které budete i nadále provozovat jako výdejní místo pro své produkty a není v síti našich výdejních míst, bylo by možné zapojit je do naší sítě a umožnit ho využít i další e-commercové komunitě? Pojďme si tak vzájemně pomoci.

S přátelským pozdravem

Simona Kijonková

Zakladatelka a CEO Zásilkovny

Vyjádření Simony Kijonkové na fcb skupině: Provozovatelé eshopů - výměna zkušeností

15.3.2020 (20:31) 

Milí e-shopaři a e-shopařky,
navazujeme na aktuální dění v České republice. V současné situaci vyhlášeného nouzového stavu jsme velmi aktivně komunikovali se členy Vlády ČR, abychom potvrdili, že v i provozovnách ve kterých je zakázán maloobchodní prodej je nadále možné vydávat zásilky zakoupené na Internetu. Ministerstvo průmyslu a obchodu již výše uvedenou možnost zachování provozu výdejen potvrdilo. Předpokládáme, že zachování provozu výdeje zásilek z Internetu potvrdí i Vláda ČR po jejím dnešním zasedání.
 
Chci zamezit všem spekulacím a ubezpečit vás, že aktuálně všechna výdejní místa mohou podle posledních zpráv vyjádření vlády sloužit pro výdej zásilek z internetových obchodů. Máme od našich partnerů potvrzeno, že bude zítra v síti Zásilkovny tisíce výdejních míst.
 
Zásilky z internetových obchodů budou i zítra doručovány jak na výdejny, tak na adresu zákazníka. S ohledem na současnou situaci a bezpečnost jsme celý víkend pracovali na vylepšení procesů, zrychlení výdeje a eliminace kontaktu osob. Proto jsme zavedli bezkontaktní platby, tj. na pobočkách je možné od pondělí hradit dobírku pouze bezkontaktně (např. kreditní kartou). Zároveň posilujeme vlastní síť home delivery (doručení na adresu).
Postaráme se o všechny vaše zásilky, které jsou od pátku jak na výdejních místech, tak v logistické síti (zásilky na cestě, na depech).
 
Zároveň pravidelně všechny informace, které komunikujeme na vás tak i na naše výdejní místa, tak neustále aktualizujeme a doplňujeme na našem blogu.
Uděláme maximum pro to, aby byla pro vás Zásilkovna stále jasným logistickým partnerem při posílání a vyzvedávání vašich zásilek směrem k zákazníkům.
 
Pro řidiče a partnery na výdejních místech máme objednané desítky tisíc kusů roušek a respirátorů. Externí řidiči jsou pro nás jako naši zaměstnanci.
Díky těmto opatřením se snažíme minimalizovat fronty a výdej trvá v řádu desítek vteřin, proto i ty bezhotovostní platby.
 

Platby pouze kartou i dobírky

14.3.2020 (18:31) 

Milí eshopaři a eshopařky,

navazuji na dnešní email ohledně aktuálního stavu směrem ke všem internetovým obchodům.

Myslíme na bezpečí našich zákazníků, proto jsme se rozhodli s účinností od 14. března s okamžitou účinností přijímat na našich výdejních místech v České a Slovenské republice pouze bezkontaktní platby, tj. platby kartou a další způsob bezkontaktní platby chystáme v následujících hodinách.

K tomuto kroku jsme přistoupili jako většina Ecommerce projektů a vede nás k tomu zajištění bezpečnosti vašich zákazníků a našich zaměstnanců a partnerů.

Zároveň intenzivně pracujeme na urychlení výdeje, aby kontakt osob byl eliminován na minimum.

S účinnosti od 14. března bylo znemožněno přes API  i přes klientskou sekci podat e-shopům zásilky na dobírku pro Českou republiku a na Slovensko na výdejní místa, pokud neumožňují přijímat platbu kartou. Pokud chcete nadále zásilky na dobírku posílat, je nutné umožnit přijímání platby kartou.

Při zobrazení následující hlášky:

„Nemáte povolené platby kartou, a proto nyní z důvodu opatření souvisejících s nákazou COVID-19 nemůžete podávat zásilky na výdejní místa na dobírku.“

Prosíme povolte si je v klientské sekci pod položkou Informace o uživateli / Odesilatelé / Upravit / Povolit platby kartou na výdejních místech.“

V případě, že se rozhodnete nadále zásilky na dobírku s platbou kartou na výdejním místě nepovolit, změňte si prosím na svém eshopu nemožnost podávat zásilky na Zásilkovnu s dobírkou.

Zákazníci, jakmile bude jejich zásilka připravena na výdejním místě, obdrží informaci prostřednictvím SMS, kde budou o daném procesu informováni.

S přátelským pozdravem

Simona Kijonková

Zakladatelka a CEO Zásilkovny

Uděláme maximum

rádi bychom vás ubezpečili, že se v Zásilkovně maximálně vynasnažíme udělat maximum pro to, abychom doručili vaše zásilky, které jsou již v naší logistické síti a které nám do naší sítě v následujících dnech předáte.

V souvislosti s aktuální situací kolem pandemie koronavirusu a rozhodnutím Vlády ČR zpřísnit bezpečnostní opatření, a především uzavřít většinu obchodů v České republice, si vás dovolujeme informovat o tom, jak na vzniklou situaci reaguje Zásilkovna.

V této chvíli analyzujeme a připravujeme řešení vzniklé situace, a to společně s Ministerstvem obchodu a průmyslu, o kterém vás budeme informovat během dnešního dne.

Zároveň zjišťujeme na Vládě ČR, zda omezení skutečně platí i pro výdej zásilek z internetových obchodů na výdejních místech a v jakém rozsahu. Jakmile budeme mít vládou schválené upřesňující informace, ihned vás budeme opět informovat.

Velmi intenzivně pracujeme na tom, aby bylo možné zásilky vydávat a doručovat nadále jak na naše výdejní místa, tak na adresu zákazníků.

Všechny mezinárodní zásilky, které jste nám předali do přepravy, překročily hranice a směřují na cílové destinace, byť s ohledem na znovuzavedení kontrol na hraničních přechodech, může dojít k mírnému zpoždění v časech doručení.

Prosíme o pár hodin, abychom mohli na vzniklou situaci zareagovat.

Věřte, že vás v tom nenecháme a uděláme maximum pro to, abychom vaše zásilky zákazníkům doručili, ať již prostřednictvím výdejních míst či přímo na adresu zákazníků.

S přátelským pozdravem

Simona Kijonková

Přehled Tiskových zpráv

„Uděláme pro vás maximum! V první řadě Vám chceme poděkovat za obrovskou podporu, která od vás v této době k nám do Zásilkovny proudí. Moc si toho vážíme! Chceme vás ubezpečit, že fungujeme a doručujeme všechny zásilky dále a operativně se snažíme reagovat na všechna opatření Vlády ČR. Jsme v permanentním kontaktu se všemi výdejními místy a eshopy.“
Simona Kijonková
Simona Kijonková
CEO skupiny Packeta a zakladatelka a spolumajitelka Zásilkovny

Vaše zásilky jsou v dobrých rukou.

Vaše zásilky jsou v dobrých rukou.


Sdílet:

Rubriky