Má vám do Z-BOXu přijít zásilka, když budete zrovna na dovolené? Onemocněli jste a k Z-BOXu se zkrátka nedostanete? Nebo se vám to prostě jen nehodí? V takových případech je možné požádat někoho z vašich blízkých, aby váš balík vyzvedl z boxu za vás. Slouží k tomu funkce sdílení zásilky v aplikaci Zásilkovna.
U zásilky, kterou chcete sdílet, klikněte na tři tečky.
Zobrazí se vám možnost Sdílet zásilku.
Zvolte příjemce – tedy osobu, s níž chcete sdílet zásilku, a vyberte, jakou cestou jí odešlete údaje k zásilce (např. WhatsApp, SMS, AirDrop, e-mail…).
S vybranou osobou budete sdílet trasovací číslo a heslo k zásilce.
Náhradní příjemce zásilky – osoba, s níž je zásilka sdílena
Jakmile vám majitel zásilky nasdílí údaje k zásilce, dostanete notifikaci s trasovacím číslem a heslem.
Na úvodní stránce aplikace klikněte na tři tečky (vedle tlačítka Odeslat zásilku).
Zobrazí se vám možnost Vyzvednout sdílenou zásilku.
Zadejte trasovací číslo zásilky a heslo, které vám dorazilo v notifikaci.
Zásilka se po kliknutí na Potvrdit přidá do přehledu vašich zásilek.
Najdete ji pod ikonou Zásilky ve spodním menu a budete ji moci vyzvednout v cílovém výdejním místě. Při vyzvedávání na výdejním místě nahlásíte obsluze heslo (tlačítko Ukázat heslo), při vyzvedávání v Z-BOXu kliknete na Otevřít Z-BOX.
Platí se za službu sdílení zásilky nějaký poplatek?
Ne, služba je bezplatná. Sdílet zásilku můžete zcela zdarma.
Můžu sdílet zásilku i bez aplikace?
Ne, ke sdílení je appka potřeba. K vyzvednutí zásilky na kamenné pobočce příjemce sice aplikaci nutně nepotřebuje (heslo k výdeji dorazí e-mailem či SMSkou), ale pokud chce sdílet zásilku, je aplikace nezbytností. Ze Z-BOXu pak probíhá vyzvednutí čistě prostřednictvím aplikace, takže i v tomto případě je nezbytné appku v mobilu mít.
Mám při zadávání údajů trasovací číslo zásilky uvádět s písmenem Z na začátku, anebo bez něj?
Možné jsou obě varianty. Systém trasovací číslo uzná se zetkem i bez něj.
Někdo mi sdílel zásilku doručenou do Z-BOXu, vidím ji v přehledu mých zásilek, ale Z-BOX se nechce otevřít. Co teď?
Ujistěte se, že stojíte před správným Z-BOXem a máte zapnutý Bluetooth a polohové služby na telefonu. Jen tak se Z-BOX správně spáruje s telefonem. Více informací najdete zde.
Můžu jako náhradní příjemce zásilky vyzvednout zásilku na jiném výdejním místě či v jiném Z-BOXu?
Ne, zásilku lze vyzvednout pouze v tom výdejním místě, které je uvedeno jako cílové ve výzvě pro vyzvednutí zásilky. V případě požadavku na přesměrování zásilky na jiné výdejní místo je potřeba kontaktovat náš zákaznický servis. Učinit tak může majitel zásilky (původní příjemce).