Samoobslužný Z-BOX je vám k dispozici 24/7, zásilky z něj můžete vyzvedávat i odesílat doslova ve dne v noci. Co dělat, když se vám Z-BOX nedaří otevřít? Jaké mohou být důvody a jak postupovat, jsme pro vás sepsali v tomto článku.
Zásilku ze Z-BOXu si můžete vyzvednout dvěma způsoby, pomocí mobilní aplikace Zásilkovna nebo pomocí číselného kódu, který zadáte na klávesnici na Z-BOXu.
Pokud je vaše zásilka s dobírkou, je nutné částku nejdřív uhradit, jakmile je zásilka připravena k vyzvednutí. Dobírku můžete zaplatit jednoduše přímo v naší mobilní aplikaci nebo před odkaz ve webovém sledování zásilky.
Jak funguje vyzvednutí zásilky pomocí mobilní aplikace
Neobejdete se bez nejaktuálnější verze aplikace Zásilkovna. Je potřeba, abyste byli v aplikaci registrovaní a přihlášení jako příjemci zásilky (abyste byli zároveň adresát uvedený na zásilce), zásilka je totiž napárovaná na telefonní číslo, a to se musí shodovat. Vyzvednutí je snadné, aplikace vás navede krok za krokem.
U Z-BOXU si zkontrolujte, že:
máte zapnutý Bluetooth a polohové služby (bez povolení přístupu k poloze není možné zásilku vyzvednout)
máte zapnutá mobilní data (jak vyzvednout zásilku ze Z-BOXu i bez dat zjistíte na našem blogu)
od Z-BOXu nejste dál než 2 metry
Jak funguje vyzvednutí zásilky pomocí klávesnice a kódu
Pro vyzvednutí zásilky pomocí klávesnice stačí zadat šestimístný číselný kód. Ten vám zašleme do e-mailu, do mobilní aplikace a případně do SMS, jakmile je zásilka připravena k vyzvednutí.
Kód pro vyzvednutí zadejte na klávesnici
Potvrďte stisknutím zeleného tlačítka Enter
Po otevření schránky vyjmete zásilku a schránku zavřete
Schránka Z-BOXu nejde otevřít. Co se mohlo pokazit a jak postupovat
Na klávesnici svítí „Nesprávný kód“
Zkontrolujte, zda zadáváte správný šestimístný číselný kód, který jsme vám zaslali do e-mailu, do mobilní aplikace a případně do SMS.
Zkontrolujte si, že se chystáte vyzvednout zásilku, která je uložená v právě v tomto Z-BOXu nebo že se třeba nejedná o starší balíček, který jste si už vyzvedli.
Ujistěte se, že se nacházíte u správného Z-BOXu. Správné umístění si můžete ověřit v aplikaci nebo na mapě výdejních míst, kde najdete i fotografii daného Z-BOXu.
Na klávesnici se zobrazuje „Závada Z-BOXu“
V případě, že se na displeji klávesnice zobrazuje hlášení „Z-BOX mimo provoz“, znamená to, že Z-BOX má technický problém a v tuto chvíli schránku nelze otevřít.
Díky automatickému hlášení naše technická podpora o chybě už ví a pracuje na jejím odstranění. O problému i následné opravě Z-BOXu vás budeme informovat e-mailem.
Úložní dobu vaší zásilky budeme až do vyřešení problému automaticky prodlužovat vždy o den.
Zásilka se nezobrazuje v aplikaci
Zásilka se vám nezobrazuje v mobilní aplikaci? Je pravděpodobné, že u ní bylo uvedeno nesprávné telefonní číslo.
Aby se zásilka v aplikaci objevila, je potřeba, aby číslo uvedené u zásilky a číslo, pod kterým jste registrovaní v aplikaci, byly totožné. Telefonní číslo u zásilky případně může zkontrolovat a upravit naše zákaznická podpora.
Zásilku ze Z-BOXu můžete vyzvednout i v případě, že se do mobilní aplikace nepropsala. Stačí využít druhou možnost – na klávesnici boxu naťukat kód, který najdete v e-mailu.
Schránka Z-BOXu se neotevřela
Pokud se zdá, že se při vyzvednutí zásilky schránka neotevřela, pečlivě zkontrolujte celý Z-BOX, zda není některá schránka pootevřená – včetně té, ve které je umístěna klávesnice.
Pokud se schránka skutečně neotevřela, kontaktujte naši zákaznickou podporu.
Schránku Z-BOXu nelze otevřít a blíží se konec úložní doby zásilky
Jestli se vám z jakéhokoli důvodu nedaří zásilku vyzvednout a úložní doba se chýlí ke konci, můžete si ji sami prodloužit o 1 kalendářní den přímo v aplikaci Zásilkovna.
Pokud se jedná o technický problém, úložní doba zásilky se automaticky prodlužuje. V takovém případě vám do e-mailu přijde potvrzení, že je termín zásilky prodloužený a budeme vás informovat i o jeho vyřešení.
Zásilka v Z-BOXu se přepnula do stavu vratky
Ve výjimečných případech se kvůli technické závadě může stát, že se zásilka přepne do stavu vratka (vrácení zpět odesílateli), i když se ji zákazník pokusil vyzvednout a úložní doba neuplynula.
Jakmile se zásilka v našem systému přepne do tohoto stavu, bohužel nemáme možnost vrátit ji zpět, aby mohla být ze Z-BOXu vyzvednuta.
Zásilku můžeme přesměrovat na kamenné výdejní místo, je to ale možné pouze v případě, se zásilka přepne do stavu vratky kvůli technickým komplikacím (ne proto, že uplynula úložní doba). V takovém případě kontaktujte kolegy na naší zákaznické podpoře.
Pro uživatele Samsung (Samsung SM-A33 a SM-A53)
U těchto zařízení je nutné mít aktualizaci OS ve verzi 1.18.1 nebo novější. Při nižší verzi není možné zásilky vyzvedávat pomocí bluetooth (znamená to, že není možné zásilku vyzvednout pomocí naší mobilní aplikace).
V takovém případě můžete využít druhou možnost pomocí kódu, který naťukáte na klávesnici.
Potřebujete se s námi spojit? Jsme tu pro vás online i na telefonu ❤️