Společnost Packeta, pod níž spadá i česká Zásilkovna, se stala vítězem kategorie Apps Modernization & DevOps v rámci soutěže Microsoft Awards 2022. Ocenění získala Packeta za projekt automatizace procesu třídění zásilek.
Inovativnost projektu spočívá podle odborné poroty Microsoftu v implementaci technologií Microsoft a využití umělé inteligence v konkrétních krocích celého procesu třídění zásilek. Automatizací došlo jednak ke zrychlení a zpřesnění celého procesu třídění, společnost ale díky ní také získává data o zásilkách, které pak dále zpracovává.
„Vedle urychlení třídění zásilek nám PackMani generují obrovské množství informací. Shromážděná data se odesílají do informačního systému Packety, kde se dále zpracovávají a využívají pro související úlohy, jako jsou možné reklamace při ztrátě balíků, fakturace a další datové analýzy potřebné ke zlepšování procesu doručování,“ dodává Adam Horzenberger.
„Projekty přihlášené do Microsoft Awards každoročně reflektují aktuální dění ve společnosti. Zatímco předchozímu roku, kdy ještě doznívala covidová vlna, kralovala řešení pro hybridní práci, letošní ročník se nesl zejména ve znamení efektivity a úspor. Řešení pro společnost Packeta je skvělým příkladem toho, jak chytré využití technologií pomohlo automatizaci celého procesu, eliminaci chyb, a navíc získávání dat, která mohou posloužit například k vylepšení logistické sítě a dosáhnout tak ještě lepších výsledků,“ oceňuje řešení Martin Hruška, ředitel pro partnerský ekosystém ve společnosti Microsoft Česká republika a Slovensko.
Microsoft Awards 2022 jsou určeny pro partnery registrované v programu Microsoft Partner Network, kteří vyvíjejí zajímavá řešení či aplikace na platformě Microsoft a využívají cloudové technologie s cílem posouvat sebe i zákazníky vstříc budoucnosti. Přihlášené projekty každý rok hodnotí odborná komise složená ze zaměstnanců Microsoftu. Při hodnocení se odborná porota zaměřuje na to, jak technologie pomohly změnit vztah se zákazníky a způsob práce zaměstnanců, jak umožnily inovovat procesy a výrobu, nebo jak napomohly vzniku nových produktů a služeb.