Vánoční sezóna je pro segment e-commerce a logistiky každoroční maraton, na který se firmy připravují už od ledna. My jsme byli připraveni na všechny možné scénáře, které si po desíti letech na trhu a dvěma rokům s koronavirem dokážeme představit. Covid-19 však letos zasáhl silněji než prosincový mráz a nevyhýbá se ani našim depům.
Vzhledem k situaci kombinující sezónu a karanténní opatření tak nyní může docházet ke zpoždění v doručování zásilek. Chceme vás ubezpečit, že děláme maximum pro to, abychom i v této době doručovali zásilky tak rychle, jak jste u nás zvyklí. Více se dočtete ve vyjádření Simony Kijonkové, zakladatelky Zásilkovny a CEO skupiny Packeta.
„Packeta vstoupila do nejnáročnějšího období v roce, na které se vždy 11 měsíců připravujeme. Každý rok je pomyslným startem vánoční sezóny víkend po Black Friday. V loňském roce jsme v neděli a v podělí po Black Friday zpracovali 584 000 zásilek. Letos jsme za stejné období (neděle 28. 11. a pondělí 29. 11.) zpracovali 844 207 zásilek, tedy o 44 % více než loni. Ačkoli se jedná o vysoký nárůst počtu zásilek a ohromná čísla, predikovali jsme je a snažili se připravit. V ČR máme 21 dep, celkem má Packeta 53 dep o 100 000 m². V provozu v České republice pracuje přes 1 000 zaměstnanců a 200 robotů. Celkem má Packeta přes 2 000 zaměstnanců. Nabrali jsme na sezónu i stovky brigádníků a řidičů. Zásilkovna disponuje flotilou 800 dodávek a aut a 110 kamionů. Ačkoli ostatní dopravci zvyšovali ceny a zavedli „sezónní příplatky“, Zásilkovna ceny nezvyšovala, ani nezaváděla sezónní příplatky. Potýkáme se s tím, že společně s velkými klienty predikujeme počty palet, které nám denně předávají — a klienti nám i přes své vlastní predikce předávají i násobně více palet, které jim ostatní dopravci nepřijali. Zvládáme to. Pracujeme na tři směny na 53 depech a i naši roboti jezdí non stop jako o závod.“
„S čím ale ještě bojujeme, je nemocnost zaměstnanců a povinné karantény. Ano, máme množství sezónních brigádníků a umíme zaměstnance nahrazovat. Covid je ale nepredikovatelný a zaměstnanci nám nemocnost či karanténu hlásí vždy až v den nástupu — a není snadné zkoordinovat desítky procent chybějících lidí. Nevymlouvám se. Prostě je to fakt a musíme s tím bojovat. A bojujeme. Přesouváme týmy z depa na depo, nabíráme nové brigádníky a uvádím do pohotovosti tzv. covid týmy, které jezdí na postižená místa vykrýt chybějící zaměstnance. Stejná situace je i u řidičů. I ty postihuje nemocnost a karantény a musíme s tím bojovat. Omlouvám se, ale přestože se snažíme o maximum, mohou některé zásilky nabrat v tuto dobu zpoždění. Se zákazníky komunikujeme a vše řešíme, jak nejrychleji umíme. Děkuji za podporu.“
Simona Kijonková
Jak vypadá sezóna pro naši zákaznickou linku
5 000 přijatých hovorů denně
3 000 vyřízených e-mailů denně
Stovky pracovníků jsou tu pro vás
Kam dál? Přečtěte si článek Sezóna se Zásilkovnou, kde se dozvíte vše o posílení provozu a podrobnosti, do kdy podávat zásilky, aby dorazily pod stromeček.