Blog

Obrat skupiny Packeta dosáhl v roce 2022 6,1 miliardy korun. Počet přepravených zásilek byl 90 milionů

2. 2. 2023 11:28

Skupina Packeta, která vlastní přední českou logisticko-technologickou firmu Zásilkovna, navýšila v roce 2022 obrat na 6,1 miliardy korun. Ve srovnání s rokem 2021 jde o 23% nárůst. Počet přepravených zásilek dosáhl téměř 90 milionu, meziročně jde o navýšení o 22,8 %.

Na konci roku 2022 měla skupina Packeta více než 15 000 výdejních míst ve 4 zemích, téměř 140 000 partnerských míst ve většině zemí Evropy a spolupracovala se 46 000 internetovými obchody. V roce 2022 byl celkový objem investic Packety 1,2 miliardy korun. Výrazně navýšila počet Z-BOXů, a to na 6 200, v ČR (3 650) a na Slovensku je lídrem trhu (1 700), Z-BOXy má také v Maďarsku (800). Na podzim spustila druhé robotické depo v Rudné, každá druhá zásilka v rámci skupiny je nyní tříděna roboticky. Denně dokáže Packeta zpracovat až 1 500 000 zásilek. Mobilní aplikaci si ke konci loňského roku stáhlo celkově více než 5 000 000 lidí.

„Navzdory tomu, že celý e-commerce trh meziročně poklesl o 12 procent a v důsledku nastupující ekonomické krize jsme čelili celkovému ochlazení spotřebitelské poptávky, si skupina Packeta udržela růst i v roce 2022. To považuji za velký úspěch. Zákazníci věří, že jsme pro ně partner, který dokáže jejich zásilku spolehlivě a včas doručit. Do oblasti klientské spokojenosti a kvality péče o zákazníky jsme loni investovali obrovské úsilí a desítky miliónů korun.”
Simona Kijonková
Simona Kijonková
CEO skupiny Packeta a zakladatelka a spolumajitelka Zásilkovny​

„Ani letošní rok nebude jednoduchý, i přesto chceme náš byznys udržet na růstové vlně a dále posilovat naši pozici jak v České republice, tak i na dalších trzích, kde působíme. V roce 2023 se zaměříme na zkvalitňování našich produktů a služeb, zvýšení zákaznické spokojenosti a na péči o naše stávající zákazníky a získávání nových,“ dodává Simona Kijonková.

Simona Kijonková na robotickém depu Zásilkovny ve Štěrboholech

Kvalitu produktů a služeb Packety a Zásilkovny ocenili také sami zákazníci v několika soutěžích: Zásilkovna zvítězila v 8. ročníku soutěže Nejdůvěryhodnější značka 2022 v kategorii Balíkové služby, zlato získala také v žebříčku TOP 100 značek s nejlepší zákaznickou zkušeností v Česku a v Křišťálové Lupě ji na nejvyšší příčku již počtvrté za sebou posunula v kategorii Internetové obchodování široká veřejnost.

Předávání ocenění Nejdůvěryhodnější značka 2022

Zásilkovna bodovala také v rámci soutěže Czech Contact Center Award 2022 a získala ocenění Leader a Osobnost kontaktního centra. Zlato v kategorii Leader kontaktního centra získala naše kolegyně Markéta Chomátová, vedoucí týmu klientské podpory. V kategorii Osobnost kontaktního centra bodoval náš inteligentní voicebot ZET.


Sdílet:

Rubriky