Blog

Udávání rozměrů zásilek? Jen nepovinně

24. 1. 2022 13:00

Na základě vaší zpětné vazby nebudeme při podání vyžadovat rozměry zásilek

Vážení partneři,

v červenci loňského roku jsme vás informovali o tom, že od září 2021 je povinné zadávat při podávání zásilek do našeho systému jejich hmotnost a od 1. 3. 2022 dále pak i jejich rozměry. To vše s jasným cílem: zkvalitnit naše procesy směrem k zákazníkům, a ještě více tak zrychlit doručování.

Na základě četné zpětné vazby od vás, partnerů z řad e-shopů, díky níž víme, že je pro mnohé e-shopy technicky velmi složité rozměry zásilek zajistit, jsme se ale rozhodli

rozměry zásilek ani jejich rozměrové třídy (S, M, L) od 1. března 2022 od e-shopů nevyžadovat.

V platnosti zůstává pouze povinné zadávání hmotnosti zásilek

Od března nebudeme vyžadovat ani avizované povinné udávání informace, kdy k nám bude zásilka z vašeho skladu vyexpedována.

Rozměry zásilek jen nepovinně

Protože si velmi vážíme naší spolupráce, dali jsme na vás: vaše spokojenost s našimi službami a jednoduchost využívání Zásilkovny jsou našimi maximálními prioritami. Dovolte nám ale na tomto místě připomenout, proč jsme k povinnému zadávání rozměrů zásilek chtěli přistoupit a co nám znalost rozměrových parametrů už při vstupu zásilky do systému umožňuje.

Díky znalosti rozměrů zásilek předem můžeme:
✔️ efektivně analyzovat kapacity Z-BOXů a eliminovat tak situace, kdy se zásilka do Z-BOXu nevejde a váš zákazník je následně zklamaný (stejně tak u Alzaboxů)
✔️ lépe plánovat rozložení zásilek na výdejní místa
✔️  eliminovat počet vratek
✔️ odhadnou potřebné kapacity rozvozů, efektivněji plánovat trasy a ještě více tak zrychlit doručování
 
Proto vás prosíme: pokud máte možnost rozměry zásilek při vstupu zadávat, výrazně nám pomůžete zkvalitnit naše služby.

Důležité: Někteří dopravci, se kterými spolupracujeme, uvádění rozměrů vyžadují a bez této informace tak není možné zásilky přijmout do přepravy. Podrobnosti k dopravcům najdete v dokumentaci zde.

 

Jaké jsou nyní plánované kroky z naší strany?

Častou zpětnou vazbou a dotazem od e-shopů bylo, proč si zásilky nemůžeme změřit sami při jejich přijetí na depo. Odpověď je jednoduchá: získat rozměry až v této fázi je pro nás pozdě — větší a nadrozměrné zásilky pak totiž musíme přesměrovávat tam, kam se vejdou, čímž dochází ke zpoždění doručení a mnohdy i ke změně doručovacího místa, což se pochopitelně setkává s nepříznivou odezvou u zákazníků.

Predikce rozměrů

Proto nyní pracujeme na procesech predikování, které nám umožní alespoň odhadnout rozměry na základě zkušeností a nabídnout vám a vašim zákazníkům co nejlepší službu za co nejlepší cenu. 98 % zásilek se nám daří doručovat do druhého dne a udržení této statistiky, ba její vylepšení, je naším hnacím motorem v každodenní práci.

Děkujeme vám za zpětnou vazbu, připomínky a návrhy, které nám umožňují pilovat služby k vaší maximální spokojenosti. Zároveň děkujeme všem partnerům z řad e-shopů, jež nám budou rozměrové parametry zásilek udávat.

Kam dál? Přečtěte si článek Aktuální informace o dopravcích.


Sdílet:

Rubriky