Zásilkovna 1. července spustila službu vlastního doručování na adresu s názvem Zásilkovna domů a nyní nabídne svým zákazníkům další novou službu – doručování zásilek do kufru zaparkovaného vozidla, kterou vyvinula ve spolupráci se společností ŠKODA AUTO. Cena za doručení do vozu je stejná jako za doručení na adresu – pro internetové obchody začíná na 79 Kč bez DPH, pro zasílání mezi fyzickými osobami stojí 115 Kč včetně DPH.
„Zásilkovna spuštěním služby doručení do kufru plní svůj další svůj slib a pro své zákazníky zvyšuje komfort doručení zásilky. Technologické řešení jsme vyvíjeli a testovali několik měsíců ve spolupráci se ŠKODA AUTO a nyní můžeme našim zákazníkům nabídnout další způsob, jak si zásilku nechat doručit. Potvrzujeme tím v praxi naši filozofii přinášet klientům stále nové a unikátní produkty a služby, které mění logistický trh. Zásilkovna chce být technologickým lídrem ve svém oboru, a proto rádi zkoušíme nové technologie jako první. Doručení do kufru auta je po doručení do Z-BOXů dalším způsobem využití Internet of things v logistice,“ říká Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny a CEO skupiny Packeta.
„Díky řešení Přístup do vozu zajistí vůz ŠKODA svému majiteli kvalitní službu i ve chvíli, kdy je pouze zaparkovaný a za normálních okolností by svému majiteli neposkytl žádnou přidanou užitkovou hodnotu. Touto službou rozšiřujeme naši řadu řešení v oblasti mobility a zákazníkům nabízíme časovou úsporu, pohodlí a v mnoha ohledech jim usnadníme každodenní život. Umožníme jim například využít dodání zásilek ve chvíli, kdy pracují, čímž odpadá čas, který by jinak strávili čekáním na kurýra. Přístup k požadovaným údajům o vozidle má pouze kurýr zvolené doručovací služby a dodání zásilky navíc probíhá bezkontaktně, což je v dnešních dnech bezpochyby nespornou výhodou,“ popisuje výhody nové služby Martin Jahn, člen představenstva pro prodej a marketing ŠKODA AUTO.
Jak služba funguje?
Při objednávání přes web nebo mobilní aplikaci si zákazník nejprve objedná zásilku na adresu a poté ji může přesměrovat do svého vozu ŠKODA pomocí jednoduchého elektronického formuláře. Ten obdrží prostřednictvím odkazu ve standardním notifikačním e-mailu ve chvíli, kdy Zásilkovna převezme zásilku fyzicky do přepravy. Ve formuláři zvolí zákazník časový rámec a přibližnou adresu, kde bude vozidlo parkovat a následně vše potvrdí přihlášením do svého ŠKODA Connect účtu. Řidič Zásilkovny pak může v daný čas zaslat jeho vozu dotaz na přesnou polohu a ve chvíli, kdy dorazí do bezprostřední blízkosti, ověřené technologií GPS, požádá o odemčení pro doručení zásilky.
Řidič lokalizuje a odemkne vůz pomocí aplikace ze svého telefonu. Během samotného doručení není potřeba žádné interakce mezi zákazníkem a řidičem. Vůz může odemknout pouze jednou v zákazníkem schváleném časovém okně a vozidlo opouští teprve ve chvíli, kdy je zcela uzamčené. Jednotlivé objednávky a jejich stav dodání může zákazník sledovat prostřednictvím aplikace MyŠKODA.
Významným benefitem nové služby doručení do kufru pro koncového zákazníka je také široká síť více než 5 400 výdejních míst Zásilkovny. V případě, že zásilku nebude možné do kufru automobilu doručit, uloží řidič zásilku na nejbližším vhodném výdejním místě a zákazník tak má pořád možnost vyzvednout si zásilku ještě tentýž den.
Služba Zásilkovna do auta je k dispozici pro všechny vozy značky ŠKODA vyrobené od ledna 2019 a vybavené balíčkem Care Connect: Vzdálený přístup, s výjimkou vozů ENYAQ iV, KAMIQ a SCALA, u nichž bude služba dostupná později. V rámci tohoto balíčku je nutné, aby měl zákazník aktivovánu funkci „Vzdálené zamykání/odemykání vozu“.
Doručení do kufru automobilu probíhá zatím v pilotním režimu a je možné v Praze a přilehlém okolí. Vozidlo musí být zaparkované na veřejně dostupném místě a nesmí být skryté před mobilním signálem (například v podzemní garáži), aby jej bylo možné odemknout.