Zásilkovna spustila v souladu se svou strategií udržitelnosti pilotní projekt doručování zásilek na elektrokole. Testovací provoz bude probíhat v okolí výdejního místa Zásilkovny, které se nachází v obchodním centru VIVO! Hostivař v Praze 10. Cyklo kurýr denně doručí kolem až 70 zásilek a najede s nulovými emisemi přibližně 80 kilometrů.
Analýzy ukazují, že za rok by na takto dlouhé trase jeden automobil na spalovací motor vypustil do ovzduší přibližně 2 600 kilogramů CO2e. Pilotní projekt doručení zásilek na elektrokole je plánován na dobu 3–5 měsíců. Elektrokolo dodala česká firma Cargio industries, velikost úložného prostoru je 380 litrů a pojme až 50 standardních zásilek.
„Spuštění doručování zásilek na kole je součástí naší strategie udržitelného podnikání, jejíž detaily jsme dnes zveřejnili. Zahrnuje rozsáhlý popis našich plánů a závazků od využívání alternativních zdrojů energie, nakládání s odpady, bezpečností na pracovišti až po aktivity v oblasti společenské odpovědnosti. V letošním roce plánujeme například dokončit analýzu uhlíkové stopy v rámci celé skupiny Packeta a také zahájíme unikátní projekt v oblasti využití vodíku,“ říká Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny a CEO holdingu Packeta.
Celá skupina Packeta se tématem udržitelnosti dlouhodobě zabývá. Cílem společnosti je provozovat přepravu zboží dlouhodobě udržitelným způsobem. Heslem Packety je „I když jsme červení, myslíme zeleně“.
Dlouhodobě například testuje auta na elektrický pohon. V současné době využívá v reálném provozu elektrickou dodávku VW Crafter v Českých Budějovicích, na ruzyňském depu zásilky rozváží čtyři plně elektrické užitkové vozy Cenntro Metro. Mikrodepa v rámci služby doručení na adresu obsluhují další tři plně elektrické Škody CityGo a v plánu je jejich další rozšiřování.
V rámci přepravy v Praze jsou pro osobní přepravu používána také dvě elektrická auta BMW i3. Zásilkovna a celá skupina Packeta se stala součástí projektu Going Green@Work společnosti BMW Group. Cílem projektu je propagace elektrických a plug-in hybridních vozů u společností s velkými vozovými parky a odpovědným přístupem k životnímu prostředí.
Velkou budoucnost vidí Packeta ve vodíku a v jeho využití. Proto analyzuje vybudování vlastní čerpací stanice, plánuje také využít rozsáhlé plochy svých dep k umístění fotovoltaiky k jeho výrobě.
Hlavní výhody vodíku jsou především v technických parametrech, kdy auto na vodík dokáže ujet dostatečnou vzdálenost a zároveň je řidič auto schopen dočerpat stejně jako benzín nebo naftu během pár minut a opět pokračovat v jízdě a není omezen nabíjením jako v případě baterií. Auta tak nemusí být několik hodin mimo provoz kvůli nutnému dobíjení. První vodíkové auto plánuje Packeta začít testovat v první polovině letošního roku.