Zásilkovna, přední česká logistická společnost, otevřela v České republice již své dvoutisící výdejní místo. Na Slovensku jich má firma již 500. Za celou skupinu Packeta, majitele Zásilkovny, dosáhl počet výdejních míst 2920. Cílem Zásilkovny je mít do konce letošního roku v ČR 3000 výdejních míst, za celou skupinu pak 4500.
Unikátní koncept výdejních míst vymyslela Simona Kijonková v roce 2010. Jejich obliba u zákazníků stále roste. V celkovém objemu přepravovaného zboží jde v současné době kolem 40 % objednávek přes internet právě na výdejní místa. Jejich hlavní výhoda je v tom, že se dokáží přizpůsobit časovému harmonogramu a potřebám zákazníka a ten si tak zásilku může vyzvednout ve chvíli, kdy se mu to hodí. Pomáhají také obchodům, kde jsou umístěna, a to především v komunikaci se zákazníky a samozřejmě také s podporou prodeje.
Skupina Packeta, kam spadá Zásilkovna a dalších devět evropských firem, měla v loňském roce obrat 790 milionů korun. V meziročním srovnání šlo o 70% nárůst. Počet přepravených zásilek byl 11 milionů. V letošním roce očekává Packeta obrat ve výši 1,3 miliardy korun a 18,5 milionů přepravených zásilek. Hlavním motorem růstu jsou nové projekty a inovace. V současné době pracuje projektový a IT tým na desítkách nových projektů. Zmínit lze například doručování do kufru, projekty v oblasti plateb, P2P doručení nebo prohlubování spolupráce s technologickými společnostmi Liftago nebo Twisto.